0 głosów

Ilekroć dochodzi do ważnych sytuacji życiowych, takich jak ślub, wystąpienie publiczne, ważny egzamin na studiach lubna prawo jazdy, nasze ciało paraliżuje stres.

Jakby nie było, jest to całkowicie naturalna reakcja organizmu w momencie, kiedy nam bardzo na czymś zależy.

W medycynie stres określany jest jako zaburzenie homeostazy wywołane poprzez warunki fizyczne lub psychologiczne. Jest to bodziec występujący w danym otoczeniu i mający zdolność do wywoływania silnych emocji, napięcia. Jakby go nie nazwać, na co dzień przysparza nam więcej szkód niż pożytku. Należy się jednak pogodzić z jego obecnością i nauczyć żyć. Istnieje coraz więcej technik relaksacyjnych, które mają za zadanie rozładowywać silne emocje (stresory). Jednak czy aby wszystkie z nich są skuteczne?

Jeśli sam korzystałeś kiedykolwiek z takich technik, to wiesz, jak one zadziałały w Twoim przypadku. Jak radzić sobie ze stresem, żeby nie zwariować?

Przede wszystkim organizm musi być przygotowany na przyjmowanie dużej ilości stresu. Najlepszą z metod jest uzupełnianie diety o najpotrzebniejsze witaminy, a w tym przypadku będą to witaminy z grupy b. Dlaczego? Większość witamin z tej grupy ma korzystne działanie na funkcjonowanie układu nerwowego.

Znajdź chwilę na relaks. To może śmieszne, bo już na pewno słyszałeś o muzyce relaksacyjnej przy której człowiek odpręża nie tylko umysł, ale całe ciało. Przy intensywnym życiu zawodowym i rodzinnym brakuje nam czasu na odpoczynek. Znajdź w ciągu dnia przynajmniej 30 min, aby spokojnie położyć się i popracować w ten sposób na odpowiednim oddechu mając zamknięte oczy. Zwolnij oddech i popracuj trochę nad nabieraniem i wypuszczaniem powietrza.

W tym momencie dobrze jest skupić swoje myśli na czymś, co wywołuje w nas poczucie radości i szczęścia. Możesz przez chwilę zatrzymać czas i wyobrazić sobie życie bez problemów. Najlepiej wiesz, jakie masz marzenia i pragnienia. Pomyśl o nich.

Sport. Jak już pewnie słyszałeś, sport to zdrowie. Dlaczego ruch fizyczny może być relaksujący i odprężający? W momencie aktywności fizycznej nie będziesz miał czasu, żeby myśleć o problemach, ważnych wydarzeniach, które na samą myśl powodują w Tobie uczucie spięcia. Po za tym w trakcie wysiłku wydzielane są automatycznie hormony szczęścia, tzw. endorfiny. Warto więc każdego dnia postarać się o trochę więcej aktywności niż do tej pory. 

Licencja: Creative Commons