Czy planowanie swojej przyszłości związanej z sprzedawaniem produktów może zakończyć się niepowodzeniem? Warto taki scenariusz również wziąć pod uwagę. 

Data dodania: 2011-12-27

Wyświetleń: 1459

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Istnieje ryzyko, że handlowiec zostanie dotknięty tzw. wypaleniem zawodowym. Do takich sytuacji dochodzi zazwyczaj wtedy, kiedy sprzedawca nie posiada odpowiednich cech, które powinien posiadać obowiązkowo. Jakie to są umiejętności?

Po pierwsze tzw: umiejętności sprzedażowe, czyli zdolność do prowadzenia rozmowy w założonym przez siebie kierunku, natychmiastowego budowania dobrego kontaktu, wzbudzania zaufania, klarownego przekazywania detali technicznych (gdy to potrzebne) i delikatnego wpływania na sposób, w jaki klient postrzega swoje potrzeby. To są, że tak powiem "klasyczne" umiejętności sprzedażowe. Poza nimi, jeszcze inne mają również znaczenie. Jakie?

Ważna jest również umiejętność codziennego działania, określana jako motywacja, oraz  zdolność do zachowania równowagi emocjonalnej w kontakcie z trudnym klientem, okreslana jako asertywność. To głównie dzięki tym umiejętnościom handlowiec ma możliwość osiągnięcia obranego celu nawet wtedy, gdy warunki są niesprzyjające. Asertywność odgrywa również istotną rolę w negocjacjach handlowych, które często bywają ostatnim etapem procesu sprzedażowego. Potrzebny jest wtedy duży spoków wewnętzrny i opanowanie. 

Warto pamiętać o tym, że w zawodzie handlowca cały czas musimy uczyć się co raz to nowszych sposobów kontaktu sprzedawcy z Klientem. Handlowiec powinien przede wszystkim pamiętać o tym, że każdy Klient powinien być traktowany indywidualnie i z jak największym szacunkiem, niezależnie od płci czy też wieku. Niestety co raz rzadziej tego typu cechy można spotkać wśród handlowców w Polsce.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena