Aby odpowiednio wybrać asortyment, trzeba przede wszystkim dobrze poznać specyfikę danego sklepu. W przypadku sklepu tytoniowego musimy po prostu przyswoić sobie zagadnienia związane z produktami tego typu. To bardzo ważne, aby sprzedawca miał wiedzę na temat oferty, jaką przedstawia Klientom. W dużej mierze ułatwia to odpowiadanie na pytania kupujących. Dzięki zdobytej wiedzy możemy obsługiwać te osoby w sposób płynny i przede wszystkim rzetelny. Możemy wzbudzić ich zaufanie, a dzięki temu znacznie zwiększyć swoje szanse na sprzedaż. Ale z drugiej strony ta wiedza pomoże nam też dobrać asortyment w naszym sklepie. Produktów związanych z tematyką „tytoniową” jest naprawdę sporo. Naturalne jest, że część tych produktów cieszy się większym powodzeniem, a reszta raczej nie znajduje chętnych na zakup. Aby móc zarabiać na sklepie tytoniowym, musimy wiedzieć, które produkty oferować i w które inwestować nasze pieniądze. Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku każdej innej branży.
Każdy sprzedawca powinien dążyć do tego, aby zaproponować swoim Klientom możliwie szeroką ofertę, ale jednocześnie skupić się na produktach, które będą cieszyły się zainteresowaniem. Jeżeli chodzi o cygara, to do takich produktów zaliczymy z pewnością cygara ręczne, cygara maszynowe czy też cygaretki. Jeżeli skupimy się na fajkach, to nie możemy oczywiście zapomnieć o akcesoriach do fajek, a także tytoniach. Bo to przecież tytoń jest tak naprawdę kwintesencją palenia fajki. Poznawanie nowych smaków i aromatów może stać się prawdziwą pasją. Do asortymentu produktów dodać oczywiście możemy ozdobne zapalniczki czy też pudełka na fajkę i akcesoria do niej. Należy jednak zwracać baczną uwagę na właściwy dobór produktów. Ażeby dokonać go w sposób efektywny, musimy także poznać specyfikę tychże produktów.
Prowadzenie sklepu internetowego w żadnym wypadku nie jest ani proste, ani do końca przyjemne. Jeżeli sprzedajemy przedmioty codziennego użytku, z pewnością łatwiej nam będzie coś na ich temat powiedzieć. Z drugiej jednak strony czeka nas ostrzejsza walka na rynku. Sprzedając produkty rzadko spotykane, możemy liczyć na mniejszą konkurencję, ale za to musimy dobrze wiedzieć, co oferujemy. Tylko wtedy będziemy w stanie przekonać Klienta do zakupu.