Blog ekspercki może wygenerować więcej przejść na sklep niż inne działania marketingowe. Może znaleźć się na pierwszej stronie w Google, a nawet na pierwszej pozycji. Wszystko za sprawą wartościowej treści.

Data dodania: 2018-05-24

Wyświetleń: 1096

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Efektem dobrze zaplanowanych i przemyślanych działań jest nie tylko wzrost ruchu, ale bardziej wartościowy ruch, generujący większą sprzedaż. 

  • Mocne wsparcie sklepu.
  • Budowa marki.
  • Informowanie, rozwiązywanie problemów i służenie fachowym doradztwem – to korzyść, jaką otrzymuje użytkownik, po wejściu na ekspercki blog.

Jak zbudować blog ekspercki, by zarabiać znacznie więcej – etapy tworzenia

Blogi eksperckie powinny dotyczyć wiodących produktów, na których zarabiasz najwięcej.

1. Analiza produktu

Analiza produktu to nic innego jak poznanie jego właściwości, mocnych stron – i na ich podstawie wytypowanie korzyści dla potencjalnych Klientów. Produkt ma być przede wszystkim użyteczny, zaspokoić potrzeby nabywcy. Analiza produktu to także porównanie go z konkurencyjnymi na rynku i podkreślenie przewagi.

Wytypuj zbiór cech i korzyści, jakich oczekuje nabywca i wykorzystaj je w prezentacji produktu na blogu.

2. Badanie rynku i konkurencyjnych ofert

Analiza konkurencji to kluczowa część strategii. Pozwala wykorzystać słabości konkurencji do podkreślenia własnych zalet. Błędem jest upodobnianie własnej oferty do ofert konkurencyjnych. Na rynku należy się wyróżniać, wykorzystując do tego swoje atuty.

Etapy działań:
1. Zebranie informacji o działaniach marketingowych konkurencji, sposobie prezentacji produktów, potrzebach użytkowników.
2. Selekcja materiału, interpretacja, wnioski.
3. Plan wykorzystania zgromadzonych informacji na swoją korzyść.

Sprawdź:

1. Kim są główni konkurenci i jaka jest ich strategia działania.
2. Jakie są różnice i podobieństwa pomiędzy ofertą konkurencji a Twoją ofertą.
3. Jakie ceny ma konkurencja, a jak wypada Twoja polityka cenowa.
4. Czego szukają użytkownicy, jakie mają problemy, jakich szukają rozwiązań, czego oczekują i potrzebują.

Dzięki analizie może okazać się, że:

  • Nie ma konkurencyjnego bloga z taką tematyką, z tego typu produktem.
  • Ceny u konkurencji są znacznie wyższe.
  • Nie ma fachowych stron, które by udzielały odpowiedzi na pytania użytkowników, przez co zmuszeni są szukać ich na forach.

3. Zdefiniowanie grupy docelowej

Zdefiniowanie idealnego Klienta ma decydujący wpływ na planowanie działań komunikacyjnych. Wiedza na temat grupy docelowej, dokładne sprecyzowanie jej potrzeb, oczekiwań pozwala stworzyć wartościowy content na blogu – który będzie sprzedawał.

Określenie profilu idealnego Klienta, zdefiniowanie potrzeb:

  • Zastanów się kto będzie zainteresowany kupnem Twojego produktu.
  • Czego będą szukać potencjalni Klienci na blogu. 
  • Czego będą oczekiwać użytkownicy, wchodząc na blog.

4. Strategia

Postaw sobie cele:

  • Wzrost sprzedaży, maksymalizacja zysku.
  • Wartościowy ruch.
  • Pozycja eksperta.
  • Promocja marki.
  • Zaufanie Klientów.
  • Wysokie pozycje w wyszukiwarce.
  • Budowa społeczności wokół marki.

Zastanów się co musisz zrobić, by je osiągnąć

Zbudować blog produktowy, który będzie zawierał:

  • Przyjazny sposób prezentacji produktów, czytelny podział produktów, zrozumiały dla użytkowników, ułatwiający wybór i dobór produktów do oczekiwań, zapotrzebowania.
  • Eksperckie rady, pisane na zapotrzebowanie Klientów. Będzie odpowiadał na pytania i rozwiązywał problemy. We wpisach podejmujemy tematy atrakcyjne dla użytkownika, rozwiązujemy jego problemy. Sprawdzamy czego internauci szukają na popularnych forach tematycznych, jakie zapytania wpisują w Google. Jakie pytania trafiają do sklepu. 
  • Fachowe doradztwo, możliwość pomocy ekspertów.
  • Klarowny i wartościowy opis kategorii zawierający informacje ważne dla osób zainteresowanych ofertą.
  • Pełną prezentację korzyści z zakupu.
  • Banery z aktualizowaną ofertą, na bieżąco informujące o korzystnych ofertach.
  • Przejrzystą i estetyczną architekturę strony – miłą dla oka i intuicyjną w obsłudze.
  • Odnośniki do ciekawych stron, które mogą być interesujące dla potencjalnego Klienta.
  • Dopracowane SEO (metadane, title i alty zdjęć, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, stosowanie wartościowych słów kluczowych).
  • Odnośniki do strony sklepu. Zamieszczamy odnośniki  – do produktów, konkretnych ofert, kategorii produktów. Użytkownicy z łatwością przechodzą do interesujących ich produktów, ofert. 
  • Pełne dane kontaktowe umieszczamy w stopce i na stronie: Kontakt. Dane obejmują: pełną nazwę handlową firmy, adres, telefon, mail, stronę www, dni i godziny otwarcia. Wdrażamy formularz kontaktowy. 
  • Treści informujące o polityce strony, dostawie, zwrotach i sposobie zamówienia.  
  • Odnośniki do portali społecznościowych. Zainstaluj widget kierujący do portali społecznościowych: Facebook, G+, Twitter i wtyczkę społecznościową – umożliwiająca udostępnienie wpisu na popularnych socjalach. 

5. Promocja wartościowego contentu.

Opracowany blog ekspercki jest gotowy do działań e-marketingowych.

Przykładowe działania e-marketingowe:

  • Promocja marki i produktów (wizytówki na popularnych portalach branżowych, tworzenie kont firmowych, zamieszczanie wartościowych wpisów, zdjęć produktów, działania na tematycznych forach).
  • Dystrybucja wartościowej treści (przedruki artykułów na portalach, artykuły sponsorowane, gościnne wpisy na blogach, działania prosprzedażowe na tablicach ogłoszeń, prezentacje SlaidShare).
  • Promocja w Social Media.
  • Organizowanie i prowadzenie konkursów na blogach.

Pamiętaj!
Działania marketingowe planuj z wyprzedzeniem (produkty sezonowe promuj w odpowiednim czasie – co najmniej 2 miesiące przed rozpoczęciem sezonu).

Monitoruj swoje działania, badaj ich skuteczność, analizuj i obserwuj zmiany na rynku – by zareagować w razie potrzeby i przebudować serwis.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena