Zakupy w sieci z roku na rok zyskują coraz większą popularność. Wielu Konsumentów rezygnuje z tradycyjnej formy kupowania na rzecz sklepów internetowych. Z tego powodu na rynku pojawia się coraz więcej platform sprzedażowych i sklepów online. Warto zatem dowiedzieć się co zrobić, aby wdrożyć taki sklep w naszej firmie.

Data dodania: 2013-10-02

Wyświetleń: 1280

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W jaki sposób stworzyć sklep internetowy?

Sklep internetowy to tak naprawdę normalna strona www. Dlatego też, aby mógł poprawnie funkcjonować w sieci, musimy najpierw wybrać dla niego adres czyli domenę oraz miejsce, w którym będzie zapisana jego zawartość czyli hosting. Bez tych dwóch elementów sklep nie będzie w stanie funkcjonować. Jeżeli chodzi o nazwę domeny to musimy wybrać taką, która będzie łatwa do zapamiętania, a jednocześnie bardzo charakterystyczna. Domena musi wyraźnie dawać do zrozumienia co to za sklep i co ma do zaoferowania. Adres strony to wszakże pierwsze, co widzi Klient. Kolejna ważna kwestia to niezawodny hosting. Jeżeli chcemy, aby Klienci mieli dostęp do naszego sklepu 24 godziny na dobę to musimy zadbać o to, aby jakość serwerów, na których znajdzie się strona sklepu, oferowała najwyższą jakość usługi.

Kolejnym bardzie ważnym elementem jest bez wątpienia wygląd i funkcjonalność sklepu. Klient po wejściu na stronę powinien mieć możliwość łatwej nawigacji. Mówiąc wprost musi bez problemu znaleźć to czego szuka. Jeżeli będzie zmuszony przeglądać poszczególne podstrony w poszukiwaniu danego produktu, to z pewnością szybko zrezygnuje. A nam zależy przecież na tym, żeby zatrzymać Konsumenta jak najdłużej na naszej stronie. Na nic zdadzą się efektowne grafiki jeżeli funkcjonalność nie będzie na wysokim poziomie. Warto też zwrócić uwagę na prezentację samych produktów. Dobre, rzetelne i wyczerpujące opisy, a także wysokiej jakości zdjęcia z pewnością pomogą Klientowi podjąć decyzję.

Bardzo ważne elementy całej transakcji sprzedaży to dostawa towaru i zapłata. Otwierając sklep internetowy będziemy musieli przygotować się również pod tym względem. W przypadku płatności najlepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie systemu online. Dzięki temu Klient zaraz po dokonaniu zakupu będzie mógł niemal automatycznie opłacić zamówienie. Alternatywą dla takiej formy płatności może być także zapłata przy odbiorze. Z pewnością warto dać Klientom taką możliwość, ponieważ to może przekonać Klientów nieufnych i niechętnie płacących za coś czego jeszcze nie widzieli.

Na koniec pozostaje nam kwestia dostawy towaru. Bardzo dobrym rozwiązaniem w tym przypadku będzie z pewnością podpisanie umowy z firmą kurierską. Można oczywiście korzystać z tradycyjnej poczty, ale jest to bardziej uciążliwe i pracochłonne, a poza tym znacznie wydłuża się czas oczekiwania na przesyłkę. Firma kurierska zapewni nam odbiór przesyłek z siedziby naszej firmy i najczęściej w ciągu 48 godzin dostarczy towar do Klienta.

Jak zatem widzimy założenie sklepu internetowego nie jest prostą sprawą. Wymaga z pewnością wielu działań i dobrej organizacji. Wydaje się jednak, że posiadanie takiego sklepu jest bardzo celowe i może przynieść nam korzyści w postaci nowych Klientów. Warto także zaznaczyć, że koszty funkcjonowania są dużo niższe niż ma to miejsce w przypadku sklepu stacjonarnego. Każdy przedsiębiorca powinien zatem rozważyć właśnie taką formę sprzedaży.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena