0
głosów
- +

Najważniejsze cechy dobrego sprzedawcy

Autor:

Aktualizacja: 20.12.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2662 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Ogólny zakres pracy handlowca można opisać jako możliwość przekazywania wszelakich informacji na temat konkretnego produktu w sposób wyrafinowany, aby Klient załapał haczyk i postanowił zakupić oferowany produkt. 


Jakie cechy powinien posiadać dobry sprzedawca? Jak powinien się on zachowywać się podczas spotkania z klientem? Jaką powinien przyjąć postawę? W tym zawodzie podstawowym kluczem do sukcesu jest asertywność, dlatego też powinniśmy pracować najbardziej właśnie nad nią. Jest ona ważna, ponieważ bez niej, nawet najlepszy przedstawiciel handlowy szybko się wypali - negatywne komentarze kupujących wykończą każdego, kto nie potrafi sobie z nimi poradzić.

Oprócz prezentowania sprzedawanego towaru, handlowiec powinien wykazać się także podzielnością uwagi, aby w trakcie realizacji zamówienia obserwować, a także od razu równocześnie reagować na wszystkie uwagi, odruchy i zachowania nabywcy. Musi więc być nie tylko sprawny werbalnie, umieć mówić w sposób obrazowy, ale też znać mowę ciała i potrafić ją na bierząco 'czytać' z ciała klienta.

Najważniejszą i złotą zasadą w pracy handlowca jest to, że każdego Klienta powinien traktować w sposób indywidualny. Takie podejście do potrzeb klienta świadczy o trosce o niego, o kulturze obsługi i często przesądza o wyborze dostawcy przez Klienta. Wsprowadza się to do sztuki wzbudzania zaufania. Warto w tym miejscu również podkreślić tzw. kulturę osobistą. Na nią składają się takie czynniki jak: ogólna postawapostawa, umiejętność mówienia poprawną polszczyzną (bez jakiegokolwiek bełkotu) i szacunek dla rozmówcy. Sposób obchodzenia z oferowanym towarem również może pokreślić wyjątkowość danego produktu.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij