0
głosów
- +

Obiecuj mniej, dawaj więcej

Autor:

Aktualizacja: 21.11.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 934 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Stara zasada marketingowa mówi „obiecuj mniej, dawaj więcej”. Chodzi o to, że jeśli obiecamy usługę na poziomie 4, a dostarczymy usługę na poziomie 6, to nasi konsumenci będą mile zaskoczeni, a jest to jedna z najlepszych emocji, jaką mogą wiązać z naszą marką, firmą czy produktem. 


W marketingu zasada ta jest szczególnie ważna, ponieważ cały marketing obraca się wokół marki, rozumianej jako wizerunek firmy czy konkretnego produktu. Rozpatrzmy więc najpierw sytuację dobra konsumpcynego. Klient zna różne produkty i decyduje się na jeden z nich. Jeśli więc zdecydował się kupić za daną kwotę produkt oceniany przez niego na skali od jednego do dziesięciu na „pięć”, a produkt ten okazał się być na poziomie „osiem”, to prowadzi to do znaczącego skoku w postrzeganiu jakości danej marki.

Podobnie może to działać w sprzedaży. Wielu przedstawicieli handlowych popełnia ogromny błąd i stara się naobiecywać potencjalnemu klientowi wszystko co tylko możliwe. Istnieje nawet żart odnośnie świata polityki „nikt wam nie da tyle, ile ja wam naobiecuję”. Wielu sprzedawców działa niestety według tej właśnie reguły, licząc na to, że jak już klient raz kupi to będzie kupował z przyzwyczajenia. Prawda jest taka, że na współczesnym, super-konkurencyjnym rynku, nie ma na to szans. Taki oszukany i zawiedziony klient pójdzie do innego dostawcy przy pierwszej okazji – a zdarzy się ona na pewno szybko.

Lepiej jest więc działać na odwrót. Nawet wiedząc, że możemy dostarczyć usługę na poziomie 9, obiecać że będzie na poziomie 7,5. Wtedy klient zostanie mile zaskoczony i nie tylko poprawi się jego opinia o marce, ale i o wiarygodności handlowca. Będzie wiedział, że ten sprzedawca jest ostrożny w obiecywaniu ale skuteczny w działaniu.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij