Proces pisania e-booka jest bardzo prosty, jeśli odnosi się do kilku prostych wskazówek. Przed rozpoczęciem pomocne jest stworzenie zorganizowanej koncepcji całości. Pozwoli to uniknąć w trakcie pisania bałaganu myślowego. Zanim w ogóle zaczniesz pisać, zastanów się dobrze nad tematem książki. Jak chcesz pisać? Jakie informacje chcesz rozpowszechniać? Kto należy do grupy docelowej?
Następnie zapisz listę pomysłów, minimum dziesięć tematów, które planujesz rozwinąć w książce. Te tematy powinny zapewnić czytelnikom dobre informacje bezpośrednio związane z tematyką e-book. Jeśli masz wiedzę fachową w danej dziedzinie postaraj się o to, aby czytelnicy nie mogli znaleźć tej wiedzy nigdzie indziej.
Jeśli planujesz sprzedawać lub rozdawać e-book w celu reklamy innych produktów lub usług, książka powinna dostarczyć przydatnych informacji, nie tylko puch (nic nie znaczącą treść, która zapełnia strony). Dobrze napisana e-książka, zawierająca mnóstwo ciekawych informacji może być najlepszym narzędziem marketingowym, jakie kiedykolwiek spotkałeś. Dobre wrażenie wywoałane taką publikacją może przyciągnąć do Ciebie klientów gotowych zapłacić za kolejną usługę. Inaczej może się stać, gdy nie wywrzesz dobrego wrażenia. Zadbaj więc, by taka książka była dobra.
Większość ludzi udostępnia e-booki za darmo, jako sposób na informowanie ludzi o produkcie, który sprzedają w Internecie. Za każdym razem, kiedy ktoś pobiera za darmo Twojego e-booka, masz szansę zareklamować swoją firmę i pozyskać więcej klientów. Ludzie lubią darmowe rzeczy, zwłaszcza jeśli jest to coś wartościowego. Dobry e-book ma również potencjał do generowania ruchu na Twoich stronach, zwiększając ilość odwiedzających miesięcznie i w związku z tym strumień dochodów z reklam.
Współczesne pisarstwo wymaga od autorów nie tylko talentu, ale i umiejętności adaptacji do szybko zmieniającego się świata literatury i technologii. Oprócz kreatywności i warsztatu, pisarze muszą zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z konkurencją, zmieniającymi się preferencjami czytelników, a także realiami branżowymi, które nie zawsze sprzyjają tworzeniu wartościowych dzieł. Jakie zatem są najistotniejsze wyzwania współczesnych twórców literatury?