Coraz więcej osób dostrzega korzyści płynące z budowania biznesu online. Nic dziwnego - nawet największe sklepy, które dotychczas funkcjonowały tylko stacjonarnie – rozszerzają swoją działalność o sprzedaż online. Trendy wskazują na to, że obecność firmy w internecie jest koniecznością bez względu na to, jak duża jest to firma.

Data dodania: 2013-04-23

Wyświetleń: 1322

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zarabiasz online? To musisz wiedzieć!

Właśnie z tego powodu właściciele firm powoli przenoszą działalność firmy do strefy wirtualnej. Dla niektórych są to zupełnie nowe zagadnienia, a działalność online ma wyłącznie wspierać działania stacjonarne, niektórzy chcą sprzedaż online uczynić najważniejszym motorem rozwoju firmy.

Bez względu jednak na to, jakie są powody założenia strony firmowej i jak dobrze została ona stworzona – nie zarobi ona nic dla jej właściciela, jeśli ten nie zrozumie kilku najważniejszych spraw. Przede wszystkim – o stronie muszą dowiedzieć się potencjalni klienci. Można pracować wiele miesięcy nad stworzeniem witryny idealnej, jednak jeśli nikt o niej nie będzie wiedział – jej istnienie nie będzie miało większego sensu.

Oczywiście potencjalnych klientów można informować poprzez umieszczanie płatnej reklamy. Jednak najlepszą formą reklamy (i póki co najtańszą) jest bez wątpienia pozycjonowanie strony tak, aby pojawiała się ona w wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach. Bardzo dobrze jest, jeśli przedsiębiorca ma chociażby podstawową wiedzę z zakresu pozycjonowania.

Oczywiście nie oznacza to, że ma on samodzielnie zająć się pozycjonowaniem swojej strony. Warto jednak, aby zapoznał się on z najważniejszymi informacjami w tym zakresie, jakie może zagwarantować podstawowy kurs pozycjonowania. Tylko dzięki temu będzie mógł ocenić, czy faktycznie osoby zatrudnione do pozycjonowania działają zgodnie z interesem firmy.

Często tak się zdarza, że pozycjonerzy (ci mniej uczciwi) wykorzystują niewiedzę zleceniodawców. Z drugiej strony – często to właśnie właściciele firm poprzez swoją niewiedzę wymuszają mało rozsądne decyzje, które w przyszłości będą mogły zemścić się i mieć negatywny wpływ na rozwój firmy.  Właśnie dlatego warto zrozumieć zawczasu sposób działania wyszukiwarek i to, jaki wpływ możemy mieć na wyniki naszej strony. To pozwoli nam podejmować racjonalne decyzje zarówno odnośnie tego, jak chcemy pozycjonować stronę firmową oraz z kim chcemy w tej materii współpracować.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena