Codziennie miliony osób wpisują wyszukiwane hasła w wyszukiwarkę Google. Mimo tego słowo pozycjonowanie nadal nie jest rozumiane przez większość z tych osób.

Data dodania: 2013-04-25

Wyświetleń: 1623

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czym jest pozycjonowanie stron?

Najbardziej niezrozumiałe jednak jest to, że nie każdy właściciel strony internetowej jest pewien, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie i czy są to działania opłacalne dla jego firmy. Cóż – wystarczy spojrzeć na pierwszy z brzegu kurs pozycjonowania stron, by dowiedzieć się, że sukces firmy (w świecie wirtualnym) zależy w dużej mierze od pozycjonowania. Oczywiście – są także firmy, które radzą sobie w inny sposób (np. poprzez świetne akcje na portalach społecznościowych oraz płatną reklamę) jednak firmy te należy traktować bardziej jako wyjątek niż regułę.

Czym zatem owo pozycjonowanie stron jest? W wielkim skrócie można napisać, że jest to szereg różnego rodzaju czynności, które w efekcie mają przynieść jak najwyższe miejsce (najlepiej pierwsze) w wynikach wyszukiwania wybranej wyszukiwarki (w Polsce zdecydowanym monopolistą jest Google). Oczywiście – najbardziej cenne są wyniki dotyczące haseł, które są najczęściej wpisywane przez użytkowników internetu.

Jak zatem nietrudno się domyśleć – pozycjonowanie nie polega tylko i wyłącznie na robieniu ciągle jednej i tej samej rzeczy. Wpływ na pozycję w Google ma bardzo wiele czynników. Im więcej tych czynników uruchomimy – tym większe szanse na sukces.

Pamiętajmy jednak, że pozycjonowanie to nie jest czynność, którą można wykonać tylko raz. Sam fakt uzyskania cennego pierwszego miejsca nie gwarantuje nam utrzymania tej pozycji. Tutaj wszystko jest w ruchu i jeśli chcemy raz uzyskaną pozycję w Google utrzymać – musimy ciągle ją wzmacniać. Pozycjonowanie to zatem systematyczne działanie i reagowanie na to, co robią nasi konkurenci.

Biorąc pod uwagę, jak złożonym procesem może być wypozycjonowanie strony – nie dziwi fakt, że wiele firm korzysta z wyspecjalizowanej pomocy specjalistów w tej dziedzinie. Dzięki temu właściciel firmy może faktycznie zająć się tym, co robi najlepiej.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena