W sieci aż roi się od różnego rodzaju specjalistów od mediów społecznościowych. Czy rzeczywiście firmy potrzebują ich pomocy?Jeśli tak to kiedy zatrudniać fachowców i jak znaleźć najlepszą agencję?

Data dodania: 2011-02-24

Wyświetleń: 1522

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jeśli tylko potrafisz....

Możesz sam prowadzić działania własnej marki w social mediach. Ale powtarzam...rób to tylko jeśli potrafisz. Nie brak przykładów firm, które z powodu nieznajomości podstawowych zasad zostały usunięte z Facebooka albo naraziły markę na śmieszność.

Zatrudniać specjalistów czy nie?

Tak – jeśli internet nie jest podstawowym narzędziem Twojej pracy, jeśli obca jest Ci aktywność na portalach społecznościowych a termin social media marketing brzmi kompletnie nieznajomo. Jeśli w Twojej firmie nie ma nikogo kto mógłby się zając tą dziedziną promocji.

Nie - jeśli dobrze znasz swoich klientów i wiesz jak do nich dotrzeć, interesują Cię nowe kanały komunikacji lub masz w firmie kogoś kto ma bzika na tym punkcie.

To prawda, że nikt nie wie o Twojej marce tyle co ty sam, wydaje Ci się, że dobrze znasz swoich klientów, ale...czy wiesz gdzie ich szukać, jakimi kanałami w sieci do nich dotrzeć, jak zbudować spójny wizerunek firmy w internecie i od czego w ogóle zacząć? Jeśli czujesz, że tego nie czujesz lepiej oddaj swoją markę w ręce specjalistów.

Co prawda nawet duże agencję popełniają błędy i może okazać się, że ich strategia działania nie przynosi pożądanych efektów lub okazała się totalnym niewypałem. Ale...bez ryzyka nie ma zabawy. Ale mówiąc już całkiem poważnie dużo zależy od samej agencji.

Przy wyborze zwróć uwagę na jej aktywność na płaszczyźnie social media. Zrób test kilku agencji i sprawdź jak prowadzą swoje firmowe fan page i czy mają doświadczenie z innymi klientami. Czy ich obecność w social mediach jest wynika z tego, że warto tam być czy może potrafią nawiązać komunikację z fanami i robią to w ciekawy, angażujący sposób. Dostosuj wybór agencji do własnego budżetu oraz oczekiwań. Po odpowiedzi na pytania o ich filozofię social media, sposoby komunikacji z klientami i osiągnięte rezultaty będziesz mógł podjąć decyzję.

Jeśli jednak zdecydujesz się samemu wprowadzić swoją firmę w pole działań social media zacznij od zdobycia wiedzy teoretycznej. Dużo czytaj i obserwuj. Ucz się na cudzych błędach. Szkolenia i warsztaty prowadzone przez specjalistów pomogą skutecznie wykorzystać posiadaną wiedzę.

 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena