I to właśnie na klienta powinna być nastawiona dzisiejsza filozofia biznesowa, bo nie ulega wątpliwości, że bez klienta żadna firma nie miałaby szans prosperować. Coraz częściej zmienia się właśnie to nastawienie w firmie i większą wagę przywiązuje się do owego kontrahenta. A wiadomo nie od dziś, że dużo bardziej efektywni są stali klienci, niż nowi ciągle się pojawiający i odchodzący. Stały klient jest lojalny, a co za tym idzie, będziemy dzięki niemu zarabiać więcej, niż na przypadkowym kliencie.
Aby dbać o relacje z klientem, warto zainwestować w system CRM, który rozwiąże za nas wiele problemów, skróci czas pracy, zwiększy efektywność, a także zautomatyzuje wiele podstawowych działań. To, na jakie oprogramowanie się zdecydujemy, zależy od potrzeb naszej firmy i oczekiwań, jakie mamy do danego oprogramowania. Nie ulega wątpliwości, że znaczenie ma również zawartość naszych portfeli.
Obecnie na polskim rynku jest kilka firm, które specjalizują się w produkowaniu różnego rodzaju systemów informatycznych, takich właśnie jak systemy CRM. Są to takie firmy jak Cormach, Signity i Microsoft. Wart prześledzić poszczególne oferty.
Dziś opiszę w kilku zdaniach Microsoft Dynamics CRM, który to należy do korporacji znanej przez wszystkich, dzięki czemu zyskuje na renomie. Nie musi jednak tej renomy mieć, ponieważ broni się swoimi funkcjami. Jest doskonale zsynchronizowany z Microsoft Office'em, dzięki czemu ułatwia pracę na przykład z klientem pocztowym. Potrafi segregować klientów na tych najbardziej wartościowych i tych przynoszących straty, potrafi zarządzać danymi klienta w sposób jak najbardziej efektywny. Dodatkowo, optymalizuje pracę pracowników oraz zwiększa wydajność. Program ten ma wiele funkcji, a mimo to bardzo intuicyjny interfejs. Można go przetestować za darmo i sprawdzić, czy spełni nasze wymagania.
Jest wiele innych systemów CRM i nie mamy tu zamiaru namawiać na jakikolwiek. Najlepiej po prostu sprawdzić wszystkie, albo te najważniejsze, i wybrać ten, który najbardziej przypadnie nam do gustu pod względem funkcji.