Nie od dziś wiadomo, że samo prowadzenie działalności gospodarczej to nic, ponieważ firma bez klienta nie ma szans na rację bytu. I to oczywiste.

Data dodania: 2011-01-24

Wyświetleń: 1671

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Bardzo ważne jest to, aby w firmie ktoś zajmował się szczegółowo każdym klientem, aby ten czuł się jako jednostka indywidualna, a nie jeden z wielu. Istotny jest w tym wypadku bardzo dobry support. Wiadomo jednak, że to, w jaki sposób obsługuje się klienta, zależy od branży danej firmy. Powszechnie uważa się, że łatwiej jest zatrzymać klienta w firmie, niż zdobyć nowego. I nie powinno to dziwić, ponieważ w dzisiejszych czasach o dobrego klienta jest dość trudno.

O tyle, o ile w małych firmach, które nie mają zbyt wielu klientów, problem relacji z klientami nie jest tak istotny, bo zna się ich zwykle i po imieniu i po wymaganiach, to w dużych przedsiębiorstwach, które mają setki a nawet tysiące klientów, jest to dość istotny problem. A należy ich przecież traktować z szacunkiem, cierpliwie odpowiadać na wszelkie pytania, wysyłać faktury w terminie, pomagać w problemach z użytkowaniem naszego produktu lub dylematach o naszych usługach. Dobrze jest też informować ich o nowościach w naszej firmie i o nowych produktach, które oferujemy, tudzież usługach, jakie świadczymy.

Dobrym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest skorzystanie z jednego z systemów CRM. To, na jaki zdecyduje się dana firma, zależy od tego, jakie są zapotrzebowania i wymagania poszczególnych przedsiębiorstw. Jednym z popularniejszych i bogatych w funkcje programów tego typu jest Microsoft Dynamics CRM. Generalnie funkcje programów tego typu są różnorodne, ale większość z nich oferuje zaawansowane zarządzanie relacjami z klientami. W szybki sposób umożliwia segmentację klientów, a także przygotowywanie i planowanie kampanii.

Dodatkowo, umożliwia zaawansowane raportowanie i analizowanie poszczególnych wytycznych. Taki program potrafi też zarządzać przyszłymi klientami i konkretnymi transakcjami. To znacznie ułatwia również organizację pracy i znacznie skróca czas. Dzięki programom CRM można również w prosty sposób kierować danymi produktami i usługami, cenami, poszczególnymi ofertami i tak dalej.

Dzięki programom do zarządzania klientami znacznie skróca się czas, który dotychczas poświęca się na tak zwaną organizację pracy. Można mieć wszystko w jednym miejscu dokładnie poukładane. Dlatego właśnie jest to dobre rozwiązanie zarówno dla małych (może nie jednoosobowych) firm, jak i dla ogromnych przedsiębiorstw. Na pewno warto to przemyśleć i w to zainwestować.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena