2
głosów
- +

Dlaczego Klienci nie kupują w naszym e-sklepie?

Autor:

Aktualizacja: 16.06.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 2 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1783 razy czytane
  • 6 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

W końcu jest! Nasz wymarzony sklep internetowy. Dodatkowy kanał sprzedaży naszych produktów. Jest już rozreklamowany i miesięcznie wchodzi do nas bardzo dużo potencjalnych klientów. Wszystko się układa ale... mało kto dokonuje zakupu. Dlaczego?


Mówi się, że na początku działalności małego/średniego sklepu internetowego na 100 unikalnych wejść powinien być przynajmniej jeden zakup. Jeden zakup na sto wejść, czyli stopa konwersji sklepu wynosi 1% (1/100). Mało ale takie są początki. Z czasem nasza stopa konwersji powinna wzrastać do 2%, 3%, do 7%, itd. Co jednak, jeżeli tak się nie dzieje? Czemu nasza stopa konwersji nie wzrasta, chociaż odwiedza nas coraz więcej potencjalnych Klientów? Powodów może być kilka.


Niedostateczna informacja o asortymencie

Wchodząc na stronę główną sklepu, Klient powinien w ciągu kilkunastu sekund zorientować się co oferuje sklep. Trzeba pamiętać, żeby wyeksponować asortyment, który mamy do zaoferowania. Nie ukrywajmy głównych kategorii sklepu, pokażmy wyraźnie co można tutaj kupić. Nie wystarczy napisać, że karmę dla zwierząt - trzeba od razu pokazać, że jest to karma dla psów, kotów, papug i innych zwierząt. Drugim punktem w serwisie o który należy zadbać to widok szczegółowy produktu. Jest to miejsce w którym musimy przekonać użytkownika, że powinien kupić nasz produkt. Ułatwmy zapoznanie się z naszą ofertą, odpowiedzmy na wszystkie pytania dotyczące produktu. Tutaj powinny znaleźć się dane techniczne, składy surowcowe, dostępne rozmiary, wagi, wielkości opakowań itp. Tutaj musimy przekonać Klienta, że nasza oferta jest lepsza od konkurencji. Jeżeli od określonej kwoty oferujemy darmowe koszty przesyłki, to jest doskonałe miejsce, żeby przypomnieć o tym Klientowi. Klient w szczegółowym opisie produktu powinien dowiedzieć się praktycznie wszystkiego o tym produkcie. Pamiętajmy również o wyraźnym pokazaniu ceny produktu i wyeksponowaniu przycisku „Dodaj do koszyka".


Brak informacji o kosztach dostawy


Bardzo częsty błąd sklepów internetowych, to ukryta informacja o kosztach dostawy. Pamiętajmy, że jest to jedna z najczęściej poszukiwanych informacji w sklepie. Musi być zawsze wyeksponowana. Najlepiej jak będzie elementem stałego menu lub można ją umieścić w stopce - tam również jest bardzo często poszukiwana. Brak informacji o kosztach dostawy bardzo zniechęca użytkowników ponieważ chcą oni od razu wiedzieć jaka będzie końcowa cena zakupionego towaru i czy im się to opłaca. Czasem warto obniżyć koszty wysyłki bo może to pomóc wygenerować naprawdę większy zysk i zdobyć więcej Klientów.


Problemy ze złożeniem zamówienia


Jeżeli ktoś dotarł do koszyka to jesteśmy w połowie zwycięstwa. Niestety w tym właśnie miejscu ucieka nam ok. 75% Klientów. To bardzo dużo. Koszyki powinny być projektowane zgodnie z podstawowymi zasadami użyteczności serwisów www. Pamiętajmy o podsumowaniu zamówienia Klienta oraz pokazaniu mu wyraźnie ile zapłaci za towar a ile za przesyłkę. Pamiętajmy, żeby dać mu możliwość zmiany ilości zamawianych sztuk. Upewnijmy naszych Klientów, że zakupy w sklepie są bezpieczne. Pokażmy im ile kroków zostało, żeby dokończyć składanie zamówienia. Będą spokojniejsi klikając przycisk „Złóż zamówienie" jeżeli zobaczą, że następny krok to np. podsumowanie. Często użytkownicy boją się klikać przycisku „Złóż zamówienie" ponieważ myślą, że zaraz pobiorą im się pieniądze z konta. Upewnijmy ich, że jeszcze będzie podsumowanie w którym będą mogli spokojnie sprawdzić swoje zamówienie. Dobrym rozwiązaniem jest również umieścić w koszyku numer telefonu pod którym można składać zamówienia. Jeżeli ktoś nie ufa zakupom przez Internet, boi się kliknąć „Złóż zamówienie", dajmy takiej osobie możliwość złożenia zamówienia telefonicznie. W ten sposób utrzymamy naszego Klienta.


Brak możliwości kontaktu ze sklepem


Kontakt z naszą firmą to podstawa dialogu z Klientem. Musi zawsze być na widoku i pod ręką. Kontakt trzeba wyeksponować. Jeżeli mamy bardzo dużo treści na stronie, warto Kontakt powtórzyć na górze i na dole strony. W ten sposób zawsze gdy Klient będzie miał pytanie, bez problemu znajdzie numer telefonu do naszego konsultanta. Kontakt do naszej firmy powinien być widoczny z każdego miejsca serwisu" ze strony głównej, z widoku kategorii, z widoku szczegółowego produktu, z koszyka.


Jak widać można poprawić kilka rzeczy w naszym serwisie, żeby utrzymać w nim Klienta. Sklepy internetowe powinny być przyjazne dla użytkowników i projektowane zgodnie z zasadami funkcjonalności. Zadbajmy o dobrą informację o produkcie, o widoczne koszty przesyłki i kontakt. Spróbujmy skonstruować koszyk w taki sposób, żeby był łatwy w obsłudze. Na pewno pomoże to potencjalnym Klientom miło przejść przez nasz sklep w ręku trzymając wymarzony produkt.

 

 


Podobał Ci się artykuł?
2
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij