Trendy biurowe na 2020 rok to idealne połączenie pomiędzy zdrowiem oraz wygodą użytkownika z nowoczesnością materiałów i form.

Data dodania: 2020-02-17

Wyświetleń: 806

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Meble biurowe – trendy w roku 2020

Ergonomiczne krzesła i fotele biurowe

 

Wykorzystanie w przestrzeniach biurowych foteli i krzeseł ergonomicznych pozwala w znaczący sposób poprawić komfort i jakość codziennej pracy. Kluczowym elementem jest właściwe dobranie krzesła czy fotela do użytkownika - mebel taki dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu przeciwdziała układaniu ciała w nieodpowiedniej pozycji. Użytkownik dzięki temu nie obciąża odcinka lędźwiowego oraz szyjnego (obciążenie w dłuższej perspektywie może wpływać na powstawanie schorzeń).

Wyróżnikiem foteli i krzeseł ergonomicznych są regulacje wysokości siedzenia oraz oparcia, a także głębokości siedziska. Dodatkowo można w nich ustawiać kąt pochylenia oparcia oraz wysokość podłokietników

 

Ergonomiczne stanowisko pracy

 

Ergonomiczne stanowisko pracy pozwala na zapewnienie dopasowania sprzętu biurowego do jego użytkownika. Niezbędnym elementem do wykonywania pracy biurowej jest krzesło. Wykonywanie siedzącej pracy może powodować problemy z kręgosłupem.

Mówiąc o ergonomii w miejscu pracy konieczne jest posiadanie foteli biurowych wyposażonych w regulację wysokości siedziska i oparcia. Dodatkowo należy wyposażyć fotel w podłokietnik oraz zagłówek. Tworząc ergonomiczne stanowisko pracy warto wybrać fotel posiadający wyprofilowanie siedziska pasujące do krzywizny kręgosłupa. Opcją dodatkową jest dobór podnóżka - element bardzo przydatny w przypadku osób o niskim wzroście.

Poza odpowiednim doborem fotela pamiętajmy o odpowiednim ustawieniu monitora - 50-75cm od oczy, co pozwoli na bardziej komfortową pracę.

 

Biurka z regulacją wysokości do pracy na stojąco i siedząco

 

Potrzeby użytkowników wpłynęły na producentów, którzy stworzyli biurka do pracy zarówno na siedząco oraz na stojąco. Biurka takie wyposażone są w regulację wysokości blatu. Regulacja taka powinna znajdować się minimalnie w przedziale 72-120cm.

Taki właśnie zakres wysokości pozwala na wygodne i efektywne wykorzystywanie biurka zarówno przez osoby wysokie i niskie - w pozycji siedzącej oraz stojącej łokieć osoby użytkującej biurko powinien swobodnie opierać się na wierzchu blatu.

 

 

Budki telefoniczne w biurze

 

W miejscu jakim jest biuro często niemożliwe jest spokojne wykonanie połączenia i uzyskania pełnego skupienia się na rozmówcy. By temu zaradzić powstały budki telefoniczne do biura. To dźwiękoszczelne kabiny nawiązujące do tradycyjnych budek, ale w zupełnie nowym, nowoczesnym designie.

Wygląd budki można indywidualnie dopasować do konkretnej aranżacji przestrzeni biurowej. W wyposażeniu budki znajdują się wszystkie niezbędne udogodnienia pozwalające na komfortową pracy bez względu na hałas i warunki jakie panują poza jej obrębem. Wykorzystanie takiej budki w biurze ma duże przełożenie na efektywność pracy.

 

 

Strefa relaksu – fotele, kanapy, hamaki

 

W obecnych czasach strefa relaksu w biurze jest równie istotna jak sala konferencyjna czy pokój socjalny. Strefa relaksu to pomieszczenie pozwalające na odpoczynek od biurowego hałasu. Miejsce to pozwala pracownikom na wyciszenie się. Dzięki miejscu takim jak strefa chillout pracownicy czują się docenieni, wiedzą, że ich potrzeby są brane pod uwagę, więc na skutek budowania z firmą relacji pojawia się lojalność. Prowadzi ona do zwiększonej kreatywności w pracy oraz większej efektywności.

Nieodłącznym elementem stref relaksu są wygodne kanapy, pozwalające na odpoczynek. Wykorzystuje się także fotele - które dzięki ciekawym formom mogą służyć odpoczynkowi w estetycznym otoczeniu. Wyposażenie stref relaksu to także hamaki czy siedziska, które pozwalają na inną formę odpoczynku.

 

Ścianki akustyczne i maty wygłuszające

 

Hałasu w biurze można pozbyć się na wiele sposobów. Oferta metod poskramiania hałasu zawiera np. tłumiące ścianki, maty wygłuszające czy też specjalne panele. Wszystkie te rozwiązania wpływają znacząco na poprawę komfortu pracy.

Chęć zamontowania ścianek nie wymaga od razu wykonywania remontu w biurze - dostępne są tzw. rozwiązania mobilne - biurowe ścianki działowe, ścianki wolnostojące, ścianki przesuwne oraz ścianki na biurkowe. Takie rozwiązanie nie tylko nie wymaga od nas specjalnego przygotowania biura np. poprzez przeprowadzenie remontu, ale również pozwala na łatwe i szybkie zmiany wyglądu biura w razie potrzeby.

Ciekawym rozwiązaniem są maty akustyczne na ściany. Wykonane są z dźwiękochłonnego materiału, którym okleja się całe pomieszczenie. Takie rozwiązanie jednak wymaga więcej pracy niż zastosowanie rozwiązań mobilnych.

Warto wspomnieć również o panelach akustycznych - jest to sposób na wytłumienie sufitu. Wykorzystywane są one głównie w wysokich i dużych pomieszczeniach, w których niejednokrotnie problemem jest istnienie pogłosu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena