0
głosów
- +

Planety podobne do Ziemi, czyli odkrycia naukowe o wszechświecie

Autor:

Aktualizacja: 11.06.2018

Kategoria: Edukacja Wiedza Nauka / Fizyka i Astronomia

Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 228 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>

Wszechświat jest jednym z najbardziej fascynujących zjawisk naukowych. Nie tylko dla naukowców, ale też pisarzy i filmowców. Rodzi wiele pytań, na które nieustannie poszukiwane są odpowiedzi. Ale najbardziej intrygującym jest to, dotyczące istnienia w nim życia na wzór tego, które znajduje się na Ziemi.

Czy rzeczywiście człowiek jest sam we wszechświecie? Już od bardzo dawna naukowcy podejmują starania, aby zgłębić naturę wszechświata. Określić jego kształt i powierzchnię, liczbę składających się na niego galaktyk, ale przede wszystkim odnaleźć w nim ślady życia podobnego to tego, które istnieje na Ziemi.

Niesamowite wizje

W ciągu wielu lat prowadzonych badań powstało wiele naukowych teorii, które stały się inspiracją dla pisarzy i filmowców tworzących niesamowite światy istniejące w galaktykach oddalonych od naszego Układu Słonecznego. I choć inspirowali się nauką, zawsze kreowali je zgodnie z własną wyobraźnią, wykraczając poza granice wyznaczone przez badania. A te okazały się w ostatnim czasie bardzo interesujące.

Nie tylko Ziemia

Początkiem 2017 roku naukowcy NASA poinformowali o odkryciu siedmiu egzoplanet, czyli planet krążących w układzie wokół innej gwiazdy niż Słońce. O znaczeniu odkrycia nie decyduje jednak ilość planet pozasłonecznych, lecz panujące na nich warunki. Okazuje się, że trzy z nich znajdują się w tzw. ekosferze. Czym ona jest? To strefa o warunkach fizycznych i chemicznych, a także z dostateczną ilością wody, aby mogły w niej istnieć organizmy żywe. Istnienie ekosfery wokół trzech planet potwierdziły badania przeprowadzone za pomocą Kosmicznego Teleskopu Hubble'a. Jednak nowe planety budzące ciekawość naukowców oddalone są od Układu Słonecznego Ziemi o ok. 40 lat. Krążą wokół gwiazdy TRAPPIST-1 nazywanej czerwonym karłem i zlokalizowanej w gwiazdozbiorze Wodnika.

Początek badań

Co oznacza odkrycie? Czy rzeczywiście gdzieś we wszechświecie są warunki do życia? A może życie już tam istnieje? Na razie podobne pytania zapewne wciąż jeszcze pozostaną w sferze domysłów i teorii, które badacze będą starali się wyjaśnić i potwierdzić. Z pewnością jeszcze długo trzeba będzie poczekać, aż znajdą się dowody na tą jedną z najbardziej fascynujących teorii o kosmosie. Jednak zdarzało się już, że pomysły pisarzy i filmowców stawały się rzeczywistością. Może i tym razem tak będzie.

Lista Tagów: nauka, odkrycia, wszechświat