Żeby korzystać z CRM-u tak naprawdę potrzebujesz Internetu. To na początek. Tak naprawdę, możesz korzystać z tego systemu z dowolnego zakątka na świecie, o ile masz połączenie z siecią.
Dlaczego potrzebny ci system CRM?
Dzięki CRM możesz z łatwością wprowadzać dane, filtrować je i sortować według szablonu, który jest dla Ciebie najwygodniejszy. Możesz je też udostępniać swoim pracownikom. To duże ułatwienie, bo masz dostęp do informacji o historii kontaktów między klientem, a firmą. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której nie możesz odnaleźć konkretnych danych lub wątku rozmowy. Zapominasz o umówionych spotkaniach albo rozmowach telefonicznych? System CRM może ci automatycznie wygenerować przypomnienia o zbliżającym się terminie wydarzenia.
Samo gromadzenie danych nie wystarczy, bo nie chodzi tu o sztukę dla sztuki. Największą wartość daje dopiero ich analiza. To dzięki niej możemy ocenić skuteczność naszych działań m.in. wysyłanych komunikatów marketingowych, możemy stwierdzić, czy lepszą konwersję daje wysyłka spersonalizowanego newslettera do klientów, czy może wdrożenie scenariusza exit pop-upu na stronie internetowej.
CRM oznacza też automatyzację działań
Te czynności, które do tej pory były wykonywane ręcznie (i powtarzalne) możesz teraz wykonywać z automatu. Co więcej, dużą część scenariuszy automatyzacji można wdrożyć samodzielnie, bez angażowania w to programistów. W edrone - pierwszym CRM-ie dostosowanych do potrzeb branży e-commerce, można wybrać między kilkunastoma scenariuszami automatyzacji - od ratowania porzuconych koszyków, po dynamiczne rekomendacje na stronie.
System CRM generuje duży wzrost sprzedaży, jeśli jest umiejętnie obsługiwany, a dane należycie analizowane. Dzięki niemu możesz usprawnić pracę działu handlowego, co bezpośrednio przekłada się na większą jego efektywność. Warto zadbać o odpowiednie szkolenia dla handlowców - tak, żeby móc w pełni wykorzystać potencjał jaki daje CRM.
Dobry CRM to nie tylko większa sprzedaż
To także większe zadowolenie klientów - którzy dostają ofertę spersonalizowaną i dostosowaną do ich oczekiwać konsumenckich. Szybciej też uzyskują odpowiedzi na swoje zapytania, a helpdesk (jeśli dana firma go posiada) działa dużo sprawniej.
CRM to mnóstwo korzyści, jednak trzeba pamiętać, że bez dobrze przeszkolonych pracowników nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Warto zadbać o odpowiednie wdrożenia już teraz.