W ciągu dnia dostajemy potężną dawkę informacji z mediów społecznościowych, gazet, telewizji oraz codziennym życiu – 34 gigabajty, co oznacza, że współczesny człowiek każdego dnia otrzymuje dawkę 100 tysięcy słów. To tak, jakbyśmy słuchali 12-godzinnego monologu.
Jak efektywnie szukać informacji?
Chyba nikt nie wyobraża sobie już wirtualnego życia bez wyszukiwarki Google, która ma monopol na najczęściej wybierane narzędzie do szukania informacji. Jednak, jak niejednokrotnie się przekonaliśmy, przebrnięcie przez gąszcz wyników to nie lada wyczyn. Ciągle udoskonalane algorytmy pomagają w całym procesie, jednak źle dobrane frazy mogą spowodować brak rzetelnej lub całkowity brak odpowiedzi na trapiący nas problem.
Wśród narzędzi służących do szukania informacji, znajdziemy wspomniane wyszukiwarki czy katalogi stron. Jednak przeglądanie wszystkich stron oraz ich czytanie mija się z celem. Więc skąd czerpać wiedzę? Jak szybko trafić na rozwiązanie naszych problemów?
Dlaczego blogi firmowe są dobrym miejscem do szukania informacji?
Ciągle rozwijająca się blogosfera dosięgła już dawno strefę biznesu. Dziś to już nie tylko wirtualny pamiętnik, ale nierzadko źródło fachowej wiedzy, porad, inspiracji. Jakie korzyści płyną dla klienta z prowadzenia przez firmę bloga?
Pasja
Prowadzenie bloga firmowego rodzi się z pasji. Chęć podzielenia się swoją wiedzą oraz umiejętnościami przychodzi naturalnie wraz z rozwojem firmy. Wynikiem zamiłowania do wykonywanej profesji jest zdobywanie pełnowartościowej wiedzy. Ograniczona treść reklamowa pozwala na obiektywną ocenę produktu, za to często pojawiające się poradniki uławiają rozwiązanie problemu.
Rzetelna Wiedza
Prowadzenie bloga branżowego wymaga ogromnego nakładu pracy oraz wiedzy. Jest to również budowanie wizerunku firmy. Pozytywny oddźwięk jest tym, na czym zależy rozwijającej się firmie. Dlatego, tak wielką wagę przykłada się, aby przekazywane informacje były rzetelne i przydatne. Nierzadko pisane artykuły są przez osoby, które danym tematem zajmują się od wielu lat i znają problem od podszewki.
Ludzka strona firmy
Mniej oficjalny ton panujący na blogu to zdecydowany plus dla czytelników. To, co np. w sklepie internetowym jest niezrozumiałe dla klientów, na blogu staje się banalne. Szeroko opisany, „ludzkim językiem” problem będzie odtąd łatwo przyswajalny dla czytelnika.
Blog branżowy pozwala klientom poznać firmę od kuchni. To na co nie ma miejsca w witrynie internetowej, może zostać szeroko opisane i opatrzone zdjęciami na blogu. Masz szansę na obejrzenie procesu produkcji, sprzedaży oraz historii firmy.