Warunkiem powodzenia nowo powstającej firmy jest znalezienie niszy na rynku lub wyraźne wyróżnianie się na tle konkurencji, zaproponowanie czegoś nowego, bardziej innowacyjnego, lepszego albo po prostu tańszego. Czy otwarcie własnej wypożyczalni ma zatem szansę odnieść sukces?

Data dodania: 2017-03-10

Wyświetleń: 1033

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Wypożyczalnia samochodów pomysłem na biznes?

Niewątpliwym argumentem „za” jest fakt, że ludzie korzystali, korzystają i korzystać będą z samochodów nie tylko z konieczności, ale też z wyboru. Cztery kółka to zwykle większa wygoda podróży, niezależność oraz możliwość przewożenia bagażu. W niektórych przypadkach luksusowy samochód jest też oznaką prestiżu i luksusu – np. nie wypada wozić biznesowego gościa z zagranicy taksówką.

Ponadto wraz z ekspansją tanich linii lotniczych coraz popularniejsze jest podróżowanie do innych krajów w ten sposób. Z drugiej strony, turyści po wylądowaniu często nie mają ochoty przemieszczać się lokalną komunikacją. Stąd umiejscowienie wypożyczalni (albo jednego z jej punktów) na lotnisku jest na pewno dobrym pomysłem. Wreszcie, z lotniskowych wypożyczalni korzystają też pasażerowie lotów krajowych – znacznie łatwiej i wygodniej jest polecieć z Gdańska do Krakowa samolotem i wynająć auto na miejscu, niż spędzić wiele godzin przemierzając Polskę samochodem lub pociągiem.

Z drugiej jednak strony należy wziąć pod uwagę narastający trend ograniczania ruchu samochodowego w miastach. Mówi się o tym zwłaszcza w kontekście walki ze smogiem, ale także ułatwiania pieszym poruszania się po mieście. Wiele miast wspiera komunikację zbiorową i rowerową, a kierowcy aut osobowych napotykają na coraz więcej utrudnień. Zatem planując otwarcie własnej wypożyczalni warto starannie przemyśleć rozmieszczenie punktów obsługi klienta. Tak jak wspomniano, jeden koniecznie powinien znaleźć się na lotnisku, a pozostałe warto powiązać z infrastrukturą transportową – dworcem, parkingami Park&Ride itp.

Konkurencyjność wypożyczalni zwiększy też na pewno duże zróżnicowanie floty, odpowiadające na potrzeby różnych klientów. Niektórzy, podróżujący w pojedynkę i poruszający się po mieście na pewno będą szukać niewielkiego, zwrotnego auta, które można bez większych problemów zaparkować. Klienci biznesowi będą szukać samochodów o wyższym standardzie, a rodziny z dziećmi – pojemnego SUVa.

Warto ponadto przeanalizować ofertę konkurencji i postarać się ją w jakiś sposób przewyższyć – np. poprzez bardziej przejrzystą umowę, większą elastyczność oferty, brak ukrytych opłat, zniżki dla stałych klientów itp.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena