Szukając dobrego dostawcy w Internecie, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Niektóre z nich widać już na pierwszy rzut oka – strona internetowa powinna być przejrzysta i wyglądać profesjonalnie. Klient nie może mieć problemu z rozeznaniem się co do czasu dostawy zamówienia czy też parametrów, które składają się na całościową cenę. To jednak nie wszystkie kwestie, które decydują o tym, czy sprzedawca jest godny zaufania.
1. Opinie poprzednich klientów
Zanim skorzystasz z usług dostawcy, który sprzedaje towar w Internecie, sprawdź, co mówią o nim poprzedni klienci. Przykładowo, jeśli chcesz zrobić zakupy w supermarkecie internetowym, zajrzyj na jego profile w mediach społecznościowych. Przejrzyj też fora i blogi, na których mogą wypowiadać się osoby mające za sobą zakupy w sklepach takich, jak Tesco online, Piotr i Paweł albo Frisco. Opinie internautów to nie jedyny sposób na zdobycie wiedzy na temat solidności dostawcy.
W 2016 roku powstał ranking sklepów online, w którym zbadano sklepy Tesco, Auchan, Piotr i Paweł, E.Leclerc oraz Frisco. Opinie na temat jakości asortymentu, sposobu dostawy, elastyczności czasu dostawy czy dostępnych form płatności zostały zebrane w jednym miejscu i podsumowane. Najlepiej wypadł sklep Frisco, opinie o Auchan oraz sklepie Piotr i Paweł także były bardzo korzystne.
2. Sprawdzaj poziom komunikacji z klientem
Jest to bardzo łatwe, szczególnie, jeśli sklep ma założony profil w mediach społecznościowych albo sprzedaje swoje towary za pośrednictwem jednego z serwisów aukcyjnych – na przykład Allegro. System komentarzy pozwala dokładnie prześledzić, jak sprzedawca zachowuje się w razie, gdy jakość jego usług nie zadowoliła klienta.
Jeśli natomiast sklep ma profil w mediach społecznościowych, ale nie odpowiada za jego pośrednictwem na zapytania klientów (szczególnie, jeśli dotyczą niewygodnych kwestii), także może być to informacją świadczącą o poziomie obsługi klienta w razie ewentualnych reklamacji.
3. Kompetentny personel
Dobry sprzedawca umożliwia kontakt ze specjalistą, który jest w stanie kompetentnie rozmawiać na temat asortymentu oraz doradzić najbardziej dopasowany do potrzeb klienta produkt. To bardzo ważne szczególnie dlatego, że podczas badań rynku konsumenci często podają możliwość uzyskania porady jako jedną z głównych zalet sklepów stacjonarnych. Jeśli zadzwonisz lub napiszesz na czacie do sprzedawcy i nie uzyskasz odpowiedzi lub będzie ona niezadawalająca, możesz z czystym sumieniem poszukać dostawcy, który ma więcej serca do klientów.