Wymiana towarów i usług, początkowo bezgotówkowa, później już za pieniądze, znana jest od najdawniejszych czasów. Handel przeżywa cykliczne wzloty i upadki, jednak zawsze był, jest i będzie formą zaopatrywania się w potrzebne artykuły i towary.

Data dodania: 2016-06-30

Wyświetleń: 731

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Zatem jeśli znalazłeś niszę na rynku i masz dobry biznesp-plan, śmiało otwieraj swój własny sklep.

Gwoli wyjaśnienia trzeba dodać, że mówimy tutaj o sklepie stacjonarnym, gdyż e-sklep to dość odległa bajka... Oczywiście duże różnice występują także między małym sklepikiem osiedlowym, siecią sklepów oraz super- i hipermarketami.

Aby wprowadzić pomysł w życie, trzeba spełnić niemało wymogów formalnych. Najwięcej ich jest w przypadku sklepów spożywczych, mniej – w pozostałych przypadkach. Należy się zapoznać z przepisami i ściśle stosować się do zapisów ustaw i rozporządzeń.

Bardzo ważny jest wybór lokalu, pod uwagę powinieneś wziąć jego rozmiary i rozkład pomieszczeń (możesz potrzebować mniejszego lub większego zaplecza czy magazynu), ale także usytuowanie – sklep położony z dala od ciągów komunikacyjnych ma dużo mniejszą szansę powodzenia. Zwróć te uwagę na możliwość zaparkowania samochodu oraz najbliższe otoczenie, czy nie jest przypadkiem zniechęcające.

Po lokalu czas na wyposażenie. Naturalnie tutaj wszystko zależy od tego, jakie towary masz zamiar sprzedawać, bo to determinuje ich rozlokowanie – luzem, na półkach, stojakach itp. Jeżeli nie dysponujesz dużym budżetem, możesz pomyśleć o używanych meblach sklepowych.

Bardzo ważnym elementem, o którym jednak stosunkowo łatwo zapomnieć, są urządzenia do obsługi fiskalnej. Pamiętaj, że zgodnie z polskim prawem, masz obowiązek wystawienia klientowi paragonu lub faktury. Musisz zatem posiadać kasę i drukarkę fiskalną. Potrzebny jest też system do identyfikacji sprzedawanych artykułów, a to oznacza, że powinieneś zaopatrzyć się w czytnik kodów kresowych, bezprzewodowy będzie na pewno wygodniejszy. Nieodzowny będzie też terminal do obsługi kart płatniczych. Jeżeli masz zamiar sprzedawać artykuły na wagę, będziesz także potrzebować systemu ważącego, najlepiej zintegrowanego z kasą. Wbrew pozorom nie dotyczy to tylko spożywczaków, ale także sklepów z artykułami metalowymi czy odzieżą.

Nie zapomnij jeszcze o chwytliwej nazwie dla swojego sklepu, a także dobrze przemyślanej kampanii marketingowej i możesz zaczynać!

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena