Wywieszki sklepowe, które warto prezentować Klientom
Poniżej przedstawiamy wybrane rodzaje tabliczek informacyjnych do sklepu. Zwykle są wykonane z PCW. Na rynku dostępne są tabliczki mocowane na taśmę dwustronną czy też z otworem pozwalającym na zawieszenie.
Tabliczki z regulaminami – To na przykład tabliczki informujące Klientów o zasadach przetwarzania danych, które wynikają z Rozporządzania RODO i Ustawy o prawach konsumenta.
Tabliczki ze znakami zakazu – Tego typu wywieszki są niezbędne przy sprzedaży napojów alkoholowych oraz wyrobów tytoniowych. Informują o zakazie sprzedaży tych produktów osobom niepełnoletnim oraz nietrzeźwym. Mogą dotyczyć też kwestii wprowadzania do sklepu psów, rowerów, czy też parkowania przed bramą wjazdową.
Tabliczki z nazwami działów – Umieszczane zwykle nad regałami z produktami. Ułatwiają Klientom poruszanie się po sklepie i są pomocne dla szybkiego znalezienia artykułów.
Wywieszki informujące o promocjach – Wywieszki przy produktach objętych promocją zachęcają do zakupów. Zwykle wykonane są w wyróżniających się kolorach. Prezentują krótki komunikat, na przykład „Promocja”, „Sale”, „-20%”.
Tabliczki z godzinami otwarcia – Umieszczane przy wejściu do sklepu, zwykle na drzwiach. Informują Klientów o godzinach otwarcia sklepu i pomagają w planowaniu zakupów.
Instrukcje – Należą do nich tabliczki z zasadami BHP, które określają np. obsługę urządzeń sklepowych czy dezynfekcję rąk. Pomocne są też instrukcje podpowiadające postępowanie w razie pożaru czy też w przypadku zagrożenia dla zdrowia.
- Do obowiązków właściciela sklepu należy umieszczenie tabliczek w przypadku monitorowaniu obiektu.
Ponadto w sklepach warto stosować tabliczki informujące o:
– parkingu przeznaczonym wyłącznie dla Klientów sklepu,
– śliskiej powierzchni,
– otwarciu i zamknięciu sklepu.
Pamiętajmy, że tabliczki informacyjne powinny być czytelne i łatwe do zrozumienia. Należy więc dobrać odpowiednią wielkość i kolor czcionki. Skuteczne komunikaty są krótkie i jednoznaczne w interpretacji.