Jak znaleźć dodatkowe oszczędności w firmie? Nie zawsze wymaga to drastycznych działań - czasem wystarczy wprowadzić wśród pracowników pozytywne zwyczaje. Warto przede wszystkim efektywnie wykorzystywać papier, kupować ekologiczne produkty i sprzęty, a drogie tonery i tusze do drukarek zastąpić praktycznymi zamiennikami.

Data dodania: 2015-06-03

Wyświetleń: 1132

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Każda firma poszukuje oszczędności - niezależnie od tego, czy jest to jednoosobowe przedsiębiorstwo prowadzone w domu, czy duża korporacja zatrudniająca setki osób. Gdy potrzeba dodatkowych środków finansowych, drastyczne metody - takie jak obcinanie pensji czy sprzedawanie samochodów firmowych - nie zawsze okazują się najlepszym rozwiązaniem. Właściciele przedsiębiorstw często nie zdają sobie sprawy, jak wiele oszczędności może przynieść wprowadzenie w firmie pozytywnych zwyczajów. A eko-kultura naprawdę się opłaca! Trzeba tylko trzymać się kilku podstawowych zasad.
 
 
Nie mnóż bytów
 
Wielu przedsiębiorców i ich pracowników wciąż ma niepotrzebny zwyczaj drukowania dokumentów, wiadomości czy ofert, które spokojnie mogłyby pozostać na dysku komputera. Oczywiście wiele takich dokumentów wymaga wydruku i jest to najzupełniej normalne, że biurowe drukarki pracują na wysokich obrotach. Jednak często można zrezygnować np. z drukowania wiadomości e-mail, ofert przesłanych przed podwykonawców czy innych pism. Osoby, którym leży na sercu ochrona środowiska, nie gromadzą w biurze niepotrzebnej makulatury. Dzięki temu firma oszczędza nie tylko pieniądze, ale też miejsce w biurowych segregatorach.
 
 
Tonery i tusze do drukarek
 
Tam, gdzie dziennie drukuje się wiele dokumentów, tusze do drukarek atramentowych czy tonery do laserowych trzeba wymieniać nawet kilka razy w ciągu miesiąca. Oryginalne tusze i tonery oferowane przez producentów kosztują nawet dwa razy tyle co równie wartościowe zamienniki. Dobry zamiennik niczym się nie różni od oryginalnego tuszu czy tonera - jest tak samo wydajny, trwały, a wydruk prezentuje równie wysoką jakość. Pracownicy stosujący w firmie eko-zasady tusze do drukarek oddają dostawcy do wymiany - tak samo tonery do drukarek laserowych. Nie należy wyrzucać ich do śmieci! Wymiana zużytych tuszy i tonerów sprzyja ekologii i generuje oszczędności w firmie.
 
 
Kupuj ekologiczne
 
Firma przyjazna środowisku zaopatruje się w produkty ekologiczne. Papier do drukarki wykonany z materiałów z odzysku zwykle jest tańszy od tego tradycyjnego, a w większości sytuacji sprawdza się tak samo dobrze. Plastikowe kubeczki i talerzyki na firmowe spotkania warto zastąpić papierowymi lub tradycyjną zastawą. Zamiast kupować do biura wodę w plastikowych butelkach, można pomyśleć o zainwestowaniu w praktyczny filtr oczyszczający wodę wodociągową. Kupowanie ekologicznych produktów naprawdę się opłaca i świadczy o nowoczesności firmy.
 
 
Tusze do drukarek, papier, sprzęt - wykorzystuj wielokrotnie
 
Zanim jakiś element wyposażenia biurowego trafi do kosza na śmiecie, warto zastanowić się, czy nie można go jeszcze wykorzystać. Wspomniane wcześniej tusze do drukarek i tonery to nie jedyne produkty wielokrotnego użytku. Zadrukowany z jednej strony papier można spożytkować np. na notowanie mniej ważnych informacji. Zaopatrując się w sprzęt biurowy, warto szukać takiego, który został stworzony pod kątem regeneracji czy recyklingu. Wprowadzenie tych wszystkich zmian pozwoli w krótkim czasie wygenerować spore oszczędności w firmie - ekologia naprawdę się opłaca!
Licencja: Creative Commons