Poprawnie przygotowane stanowią bogate źródło składników pokarmowych. Kupowane w sklepie lub niepoprawnie przyrządzone dostarczą dużych ilości cukru, tłuszczu i konserwantów. Jak przyrządzać zdrowe i pożywne koktajle?

Data dodania: 2013-09-27

Wyświetleń: 1736

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

5 sposobów na zdrowe koktajle

Najlepszy koktajl - zrobiony samodzielnie.
Koktajle to doskonały posiłek naładowany składnikami odżywczymi. Jednak te kupowane w sieciach handlowych i restauracjach typu fastfood zazwyczaj zawierają duże ilości cukru i/lub syropu glukozowo-fruktozowego oraz duże ilości tłuszczu, przez co zawierają nawet 600 kalorii w porcji. Zdarzają się gotowe koktajle zawierające tyle tłuszczy nasyconych, co podwójny cheesburger. Koktajl domowej roboty zawierał będzie tylko wyselekcjonowane i ulubione składniki.

Koktajle lubią podróżować.
Jeśli wybierasz się w podróż samochodem, wlej koktajl do kubka termicznego lub termosu. Zwłaszcza w okresie wakacyjnych wyjazdów schłodzony koktajl własnej roboty będzie pożywnym i orzeźwiającym posiłkiem. To także świetna alternatywa dla posiłków serwowanych w przydrożnych barach, gdzie składniki potraw nie zawsze są pierwszej świeżości i niekoniecznie pochodzą z pewnego źródła.

Koktajle z lodem są zdrowsze.
W Health Magazine opublikowano wyniki badań wskazujące, że osoby spożywające gęste koktajle czuły się po nich bardziej syte, niż po spożyciu tych bardziej płynnych. Na fakt ten nie miała wpływu wartość energetyczna, ponieważ do badań użyto koktajli z taką samą zawartością kalorii. Znaczenie miała sama konsystencja. Sposób na zwiększenie gęstości - dodaj lodu.

Zdrowe koktajle zawierają kawałki owoców.
Jeśli przedkładasz soki owocowe nad owoce krojone i jedzone w całości, pozbawiasz się bardzo cennego składnika - błonnika. Użyj banana, jabłek, awokado czy kiwi. Listę składników ograniczy wyłącznie Twoja wyobraźnia. W okresie zimowym niezastąpione są owoce mrożone. Mocny blender powinien poradzić sobie z nimi nawet bez rozmrażania.

Koktajle zawierają kwasy omega-3.
Łyżka stołowa siemienia lnianego dodana do koktajlu to doskonały sposób na jego wzbogacenie o dodatkową porcję błonnika, ale co ważne, także kwasów tłuszczowych omega-3. Nie wolno zapominać o orzechach, migdałach i pestkach dyni, które również zawierają kwasy omega-3, oraz sprawiają, że koktajl jest bardziej sycący.

Koktajle są doskonałym sposobem na urozmaicenie diety i dostarczenie cennych składników pokarmowych. Rób koktajle samodzielnie w domu, a wszystkie inne rady będą bez znaczenia. Zrobione w domu zawsze będą zdrowsze niż gotowe.

Licencja: Creative Commons