0 głosów

Książka praktyk czy też dziennik praktyk to dokument wydawany przez OIIB każdej osobie, która zamierza rozpocząć starania o uzyskanie uprawnień budowlanych. To jeden z najcenniejszych dokumentów jakie prowadzić będzie każda osoba, która wiąże swoją karierę z branżą budowlaną. Dlaczego?

Img

Dziennik praktyk to dokument, który poświadcza doświadczenie zawodowe jej właściciela. Zawiera informacje o naszym dotychczasowym zatrudnieniu, wykonywanych przez nas obowiązkach oraz czasie ich trwania. Co jeszcze warto wiedzieć, by stać się posiadaczem naprawdę mocnej książeczki praktyka?

Przede wszystkim warto jest zadbać o jej posiadanie przed rozpoczęciem pracy zawodowej. Dlaczego? Ponieważ wpisywane może być do niej wyłącznie doświadczenie zdobyte po jej wydaniu. Nie możemy wpisać do niej osiągnięć z wcześniejszych miesięcy czy nawet lat. Jest to szczególnie istotne w chwili kiedy zamierzamy zdobyć uprawnienia budowlane. Tu każdy tydzień prac przybliża nas do celu, a więc nie warto jest tracić cennych godzin. Druga ważna rzecz to fakt, że książeczka praktyk zawierać może tylko doświadczenie zawodowe dotyczące konkretnej specjalizacji. Kiedy z jakiś powodów zaczynamy zdobywać doświadczenie z innej dziedziny, musimy postarać się o nowy dokument. Jeśli zapomnimy o tym szczególe, część naszego doświadczenia, choć nie przepadnie całkowicie, to nie pomoże nam w chwili, gdy będziemy się starać o uprawnienia budowlane.


Co należy umieszczać w książce praktyki?

Przede wszystkim muszą znaleźć się w niej informacje na temat miejsca, w którym odbywamy praktyki. Dokładnie opisujmy obiekty budowlane, ich wykonawców, przeznaczenie oraz lokalizację. Im dokładniejszy opis, tym lepiej dla posiadacza książeczki.
Nie zapomnijmy równie dokładnie opisywać naszej pracy wykonywanej na danym obiekcie. Tu ważne jest to, by nie mijać się z prawdą, w końcu każda informacja będzie musiała być potwierdzona przez naszego opiekuna. Postarajmy się, by mentor potwierdzał nasze działania w miarę regularnie, na przykład raz w tygodniu lub po zakończeniu każdego z powierzonych nam zadań.
Od staranności i sumienności z jaką prowadzić będziesz swoją książeczkę praktyk zależy znacznie więcej niż mogłoby się wydawać. To dokument, który pomoże lub przeszkodzi Ci w realizacji celu. Nie warto jest więc prowadzić jej okazjonalnie czy też odwlekać momentu jej założenia, dokonania pierwszego wpisu czy otrzymania pierwszej opinii opiekuna. Tylko w ten sposób będziesz mógł mieć pewność, że umieścisz w niej wszystkie swoje dotychczasowe osiągnięcia zawodowe.

Licencja: Creative Commons