Każdy rynek rządzi się swoimi surowymi prawami, których przestrzegania wymaga się od przedsiębiorców, chcących osiągnąć na nim sukces. Zaniechanie czy ominięcie takich praw wiąże się często z pojawieniem się problemów, które mogą doprowadzić nawet do upadku danej branży.
Nie inaczej jest na rynku pracy, gdzie jedną z najważniejszych reguł stanowiących o powodzeniu i zatrudnieniu danego kandydata na stanowisko, o które się ubiega, są jego kompetencje. W dzisiejszym bardzo agresywnym i niewybaczającym błędów biznesie, pracownik z odpowiednimi kompetencjami to podstawa sukcesu, bowiem to jego praca i właściwe podejście do wyznaczonych zadań może zapewnić firmie przyszłość i ciągły rozwój. Proces rekrutacyjny to pierwszy i najważniejszy etap, prowadzący do znalezienia właściwego kandydata oraz do skrupulatnego zapoznania się z tym, co może on zaoferować swojej nowej firmie. Ocena pracowników na tym etapie daje nam pojęcie o tym, czego możemy się spodziewać i czy dana osoba spełni nasze oczekiwania i pomoże firmie w jej codziennych zadaniach, bez konieczności wprowadzania sporych modyfikacji w miejscu pracy. Warto jednak nie opierać swojej decyzji na pierwszym wrażeniu i jednej rozmowie, bowiem wraz z rozwojem branży rekrutacyjnej kandydaci do pracy potrafią często sprytnie przygotować się do rozmowy i zatuszować swoje pewne niedoskonałości, które niewątpliwie ujawnią się już w pierwszych tygodniach ich pracy.
Dlatego właśnie warto takie oceny i weryfikacje kompetencyjne przeprowadzać nawet kilka razy w roku, aby mieć pewność tego, że nasza firma posiada zespół prawdziwych specjalistów i że ich praca odbije się korzystnie zarówno na statusie, jak i prestiżu firmy. Dzięki temu zyskujemy nie tylko pewność dalszego rozwoju, ale i rozszerzenia swojej działalności, pozyskując jeszcze większą ilość pracowników oraz klientów.