0
głosów
- +

Bieg po zdrowie. Pasja odkrywa w Tobie cele

Autor:

Aktualizacja: 12.02.2013


Kategoria: Sport / Bieganie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1196 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Dziś Wasze myśli zajmę tematem związanym z bieganiem. To świetny sposób na spędzenie wolnego czasu, ale również na poprawę stanu zdrowia.


Biegać może każdy; dyscyplina jest uprawiana przez młode pokolenia, jak i przez wytrwałych weteranów. Ważne jest, aby wysiłek był stopniowy oraz systematyczny. Dystans powinien być dostosowany do możliwości biegacza, a trening  stosowany 3 razy w tygodniu.  Dla osób, które traktują biegi jako sposób na schudnięcie: pamiętajcie, że tkankę tłuszczową spalamy dopiero po 30 minutowym  wysiłku.

„Życie polega na ruchu i ruch jest jego istotą” A. Schopenhauer

Dlaczego warto biegać?

1. Bieganie działa antystresowo. Poprawia Nasz nastrój

Podczas biegu wytwarzane są endorfiny, które wprowadzają Nas w stan euforii. Produkowane są przez mózg w czasie intensywnego i długotrwałego wysiłku aerobowego.

2. Zdrowie

Wysiłek pobudza do działania układ krwionośny, wzmacnia serce oraz usprawnia pracę płuc.

3. Odchudzanie

Kto nie marzy o sylwetce lekkoatlety?  Podczas biegania spalamy zalegający tłuszcz na udach oraz brzuchu. Zmotywuje to Nas również do odpowiednio zróżnicowanej diety.

4. Odporność

Biegając na świeżym powietrzu zawsze musimy dostosować się do panujących warunków atmosferycznych. Nie zniechęci Nas deszcz czy obniżona temperatura - tylko wzmocni to Naszą odporność. Pamiętajmy o odpowiednim ubiorze.

5. Niezależnie od wieku

Tu liczą się chęci, nie wiek. Biegać może każdy od małolata do weterana. Na początku, dla ułatwienia, bieg możemy przeplatać  z dynamicznym marszem.  A w rozgrzewce, zwróćmy uwagę na nogi oraz stopy. Odpowiednia technika: głowa skierowana przed siebie, zsynchronizowane ruchy z ciałem.

6. Motywacja

Pasja odkrywa w Tobie cele. Tu posłużę się przykładem wytrwałości 32-letniej Brytyjki, która pomimo sparaliżowania od pasa w dół, pokonała maraton…

Wystarczy chcieć.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij