Jak powszechnie wiadomo bieganie na świeżym powietrzu jest zdrowe, bo oprócz poprawy kondycji i spalania kalorii, nasz organizm się dotlenia. Niestety czasami pogoda za oknem nie zachęca, a nawet uniemożliwia nam bieganie, a wyznaczanie nowych tras sprawia problemy. Zamiast chodzić do zatłoczonej siłowni warto zainwestować w bieżnię. 

Data dodania: 2014-02-14

Wyświetleń: 1466

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Bieżnie treningowe. Jakie są ich zalety i co należy wiedzieć?

Korzyści z trenowania na bieżniach:

Bieżnie służą do utrzymania bądź poprawienia kondycji w czasie zimy, ulewy lub gdy nie mamy czasu wyjść do klubu fitness. Można na nich dostosować prędkość do zamierzonego tempa biegu, dzięki czemu użytkownik tak szybko nie zniechęci się do biegu i dłużej pozostanie na taśmie. Dzięki ćwiczeniom na bieżni ujędrniają się pośladki, uda i łydki nabierają ładniejszego kształtu. Jest to idealne rozwiązanie dla osób które chcą się trochę odchudzić, a także dla osób które lubią ćwiczyć w domowym zaciszu. 

Naukowcy dowiedli, że bieganie na bieżni jest bezpieczniejsze dla stawów niż w terenie. To dlatego, że stopy nie uderzają w pas bieżni z taką siłą jak w asfalt. Poza tym, biegnąc na gładkiej powierzchni unikniemy niebezpiecznego trafienia na nierówności, które mogą powodować obrzęki mięsni, nadwyrężenia. 

Rodzaje bieżni:

  • Bieżnia treningowa magnetyczna

  • Napędzana jest siłą naszych mięśni, a regulacja oporu zmieniana jest ręcznie. Kąt nachylenia można ustawiać także ręcznie, lecz nie w każdym modelu. Jest znacznie głośniejsza niż elektryczna. 

  • Bieżnia treningowa elektryczna

  • Taśma napędzana jest silnikiem elektrycznym, a prędkość możemy zmieniać za pomocą komputera. Regulacja kąta nachylenia ustawiana jest elektrycznie, sterowanie odbywa się za pomocą komputera. Jest znacznie cichsza przez co komfort jest wyższy niż w magnetycznej. Bieżnie elektrycznie posiadają zabezpieczenie, które zatrzymuje taśmę w razie upadku. Ćwicząc na bieżni możesz kontrolować ilość spalanych kalorii, szybkość, czas i tempo biegu. Możliwe jest wybieranie specjalnych programów treningowych. Ustawienie oporu, pochylenie pasa biegowego co pozwala na imitację biegania nie tylko po płaskim podłożu. Trening na bieżni jest efektywny i bezpieczny dzięki kontrolowaniu pulsu. 

    Zakup bieżni

    Przed zakupem bieżni warto zwrócić uwagę na moc silnika, bo im wyższa moc tym urządzenie jest lepsze. Dopuszczalne obciążanie też jest bardzo ważne, ponieważ może się zdarzyć się, że użytkownik jest za ciężki. Bardzo ważną funkcją są amortyzatory, ponieważ im lepsza amortyzacja, tym mniej ucierpią kolana i stawy. Dobrze jest także spojrzeć jakie wymiary ma bieżnia lub czy jest możliwość jej złożenia. Może się okazać, że zajmuje ona za dużo miejsca i nie będziemy mieli gdzie jej postawić.
    Bieżnia to spory wydatek, dlatego warto wcześniej sprawdzić czy wszystko jest zgodne z naszymi oczekiwaniami aby być w pełni zadowolonym z wyboru.

    Licencja: Creative Commons
    0 Ocena