1
głosów
- +

Terminy załatwiania spraw administracyjnych

Autor:

Aktualizacja: 24.07.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Własna Działalność


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 874 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Po przeczytaniu tego artykułu dowiesz się, ile czasu ma urzędnik na załatwienie twojej sprawy oraz jakie kroki możesz podjąć, gdy ważna dla ciebie sprawa nie zostanie załatwiona.


Własna działalność gospodarcza równa się konieczności załatwiania spraw urzędowych. Większość osób nie lubi jednak załatwiać tzw. spraw urzędowych. Ludzie, także przedsiębiorcy, często czują się bezradni w kontaktach z urzędnikami. Aby czuć się pewniej, warto znać procedury, których urzędnicy są zobowiązani przestrzegać. 

Przyszli przedsiębiorcy powinni zapoznać się z kodeksem postępowania administracyjnego (według kodeksu postępowania administracyjnego następuje rozpoznanie i rozstrzygnięcie większości spraw administracyjnych). Nie trzeba, oczywiście, znać tego aktu prawnego na pamięć. Dobrze jest jednak wiedzieć o jego istnieniu. Przede wszystkim po to, by być bardziej świadomym swoich praw. Urzędnik bowiem to nie pan i władca, który może działać według swojego uznania. Wszyscy urzędnicy muszą przestrzegać procedury administracyjnej, np. terminów załatwiania spraw. Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego:

Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy niewymagające zbierania dowodów.

W ciągu miesiąca sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.

W ciągu dwóch miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.

W postępowaniu odwoławczym w ciągu miesiąca od dnia wniesienia odwołania.

Co istotne, na niezałatwienie sprawy w terminie stronie służy zażalenie do organu administracji publicznej wyższego stopnia. Pracownik administracji publicznej, który z nieuzasadnionych przyczyn nie załatwił sprawy w terminie, podlega odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej albo innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij