Każdego dnia wypowiadamy około 16 tysięcy słów. I co ciekawe, liczba ta dotyczy zarówno kobiet jak i mężczyzn, bowiem mit kobiecego gadulstwa został już dawno obalony. Czy jednak zastanawiamy się nad przeogromną mocą każdego słowa? Zapewne bardzo rzadko.

Data dodania: 2012-05-10

Wyświetleń: 1455

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na pozór nic nieznaczące, pojedyncze słowa, mogą łączyć się w przekazy, które w jednej sekundzie zmieniają rzeczywistość i tworzą skrajnie odmienne emocje ich odbiorcy.

Wystarczy pomyśleć, co czują adresaci poniższych słów, aby zrozumień ogromną moc drzemiącą w kilku sylabach: „Ma Pan syna!”, „Nienawidzę Cię!”, „Wygrała Pani milion dolarów!”, „Twoja mama nie żyje”. 

Odpowiednio dobranym słowem można wzbudzić śmiech, płacz, radość, dumę, smutek, żal i wiele innych emocji i uczuć. Można też odpowiednio wpłynąć na zachowanie innych ludzi, przekonując ich do określonego przez nadawcę słów toku myślenia. Właśnie tą magiczną moc słowa każdego dnia wykorzystują przełożeni, rodzice, nauczyciele, handlowcy a także specjaliści od marketingu i reklamy.

Moc słowa stała się też narzędziem pracy stosunkowo nowej grupy zawodowej – copywriterów. 

Copywriter to (z angielskiego) autor tekstów i sloganów reklamowych. Po francusku bywa też on nazywany concepteur-redacteur, co oznacza pomysłodawca – redaktor.

Dziś żadna kampania reklamowa nie zostanie przeprowadzona bez copywritera, a jego teksty wykorzystywane są do tworzenia materiałów promocyjnych, ulotek i witryn internetowych.

W praktyce niezastąpiona wydaje się być rola copywritera w procesie pozycjonowania i optymalizacji stron www, w którym to „słowo” ukryte w tekstach, postach, artykułach i wpisach na blogach stanowi o pozycji w internetowej wyszukiwarce.

Sprawny copywriter, doskonale zorientowany w temacie i potrafiący tworzyć treści dopasowane zarówno do oczekiwań klienta jak i do algorytmu wyszukiwarki internetowej, jest dziś niezbędnym ogniwem w tworzeniu i sprawnym działaniu każdego przedsięwzięcia biznesowego.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena