1
głosów
- +

Poznaj Nowy Model Sprzedaży

Autor:

Aktualizacja: 26.06.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1594 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Czym różni się stary model sprzedaży od nowego? Dlaczego nowy działa znacznie skuteczniej? Jakie są kluczowe składniki sprzedaży i strategie które najlepiej sprzedają? Przeczytaj artykuł światowej klasy eksperta - Briana Tracy!


Stary model sprzedaży był bardzo manipulacyjny. Polegał na jak najszybszym przejściu do zamknięcia i zrobieniu wszystkiego, aby klient kupił produkt. Niezależnie, czy mu ten produkt jest potrzebny, czy nie jest. Liczył się tylko fakt zamknięcia transakcji bez względu na to, czy klient w przyszłości wróci czy nie.

Nowy model sprzedaży przypomina trójkąt. Stosowany jest przez najlepiej zarabiających i odnoszących największe sukcesy sprzedawców w każdej dziedzinie, odnośnie do każdego produktu lub usługi, w każdym sektorze przemysłu na świecie.  Jest bardzo prosty.  Składa się z czterech części.

Pierwsza część, to zbudowanie zaufania, co odpowiada za 40% transakcji sprzedaży. Polega na zadawaniu dobrych pytań, uważnym wysłuchiwaniu odpowiedzi, zastanawianiu się nad nimi oraz ciężkiej pracy nad nawiązaniem relacji z klientem.

Drugą częścią nowego modelu – pełne 30% procesu sprzedaży – to identyfikacja potrzeb. Identyfikujemy je zadając dobre pytania.  Dzięki dociekliwym pytaniom dokładnie poznajesz sytuację klienta, aby pomóc mu w zaspokojeniu jego potrzeb i w rozwiązaniu jego problemów dzięki twojej ofercie.

Trzecią częścią nowego modelu sprzedaży – pełne 20% procesu – to prezentacja.  Prezentacja jest bardzo łatwa, jeśli w sposób jasny rozumiesz potrzeby swojego potencjalnego klienta i umiejętnie dopasowujesz produkt lub usługę do potrzeb klienta podczas prezentacji.  Robisz to umiejętnie, aby klient wyraźnie dostrzegł, że oferujesz mu dokładnie to, czego pragnie lub potrzebuje.

Na koniec, ostatnia część – 10% sprzedaży – to potwierdzenie.  Czasami nazywane zamknięciem, ale potwierdzenie jest lepszym terminem. Na tym etapie potwierdzamy, że zrobiliśmy wszystko właściwie i mówimy: „Jeśli to jest to, czego pani szuka, to może zrobimy następny krok?”.

Zasadą jest to, że jeśli zrobisz wszystko właściwie, zbudujesz wysoki poziom zaufania, jasno rozpoznasz potrzeby, przeprowadzisz dobrą prezentację, a potem potwierdzisz – wtedy przekonasz się o pewnym fakcie.  Otóż sprzedaż już prawie czeka, aby wpaść do twojej dłoni, niczym jabłko spadające z drzewa.

Pod koniec każdej sprzedaży musisz być jednak gotów zadać pytanie zachęcające klienta do podjęcia decyzji.  Nie możesz siedzieć z nadzieją, że klient po prostu kupi.

Pozdrawiam

Brian Tracy

Brian Tracy International - pobierz darmowe materiały od światowej sławy eksperta w dziedzinie rozwoju osobistego, biznesu i sprzedaży!


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij