1
głosów
- +

W odżywianiu kieruj się zasadą 5 razy R. #2

Autor:

Aktualizacja: 18.06.2011


Kategoria: Uroda / Piękno i Uroda


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1072 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Czy wiesz co w praktyce oznacza zasada: oznacza zasada 5 razy R w odżywianiu? W poprzednim artykule prosiłam Cię o znalezienie 5 prostych wyrazów, rozpoczynających się na literę R , których znaczenie zastosowane w praktyce pomoże Ci schudnąć.


Dziś powiem Ci co według mnie w praktyce oznacza zasada 5 razy R w odżywianiu.

Już wyjaśniam. Chodzi mianowicie o:

1.       Regularne spożywanie posiłku

2.       Rozmaitość składników odżywczych

3.       Rezygnacja ze szkodliwych i niezdrowych potraw

4.       Rozsądek w jedzeniu

5.       Radość z jedzenia

W tym artykule opiszę 3 z nich: Regularne spożywanie posiłku – Rezygnacja ze szkodliwych i niezdrowych potraw – Rozmaitość składników odżywczych

Regularne spożywanie posiłku.

Dzięki regularnemu spożywaniu posiłków dasz swojemu ciału możliwość odpoczynku. Twoje organy wewnętrzne takie jak wątroba, jelita, żołądek, nerki także chcą mieć trochę spokoju i czasu na regenerację. Kiedy spożywasz posiłek w regularnych odstępach czasu (3 główne posiłki + dwie przekąski oraz przerwa nocna) dajesz im szansę na poprawienie swojej kondycji i na odpoczynek. Kiedy są wypoczęte mogę pracować bardziej sprawnie i bardziej wydajnie, dzięki czemu lepiej się czujesz i możesz powoli pozbywać się nadmiernego tłuszczyku.

Rozmaitość składników odżywczych.

Tylko przez dostarczenie swojemu ciału wszystkich niezbędnych składników, których potrzebuje Twój organizm zapewnisz sobie możliwość powolnego ale za to stałego chudnięcia i uregulowania wagi Twojego ciała.

Dlatego wszelkie modne diety, które obiecują szybkie schudnięcie nie są dla Ciebie. W Twoim codziennym menu powinny się znaleźć produkty z wszystkich pięter piramidy żywieniowej. Czyli zarówno produkty zbożowe, jak i nabiał, mięso, ryby, owoce i warzywa oraz zdrowe tłuszcze. Także słodycze spożywane w odpowiednich ilościach (np. gorzka czekolada) które stanowią źródło szybkiej energii.

Rezygnacja ze szkodliwych i niezdrowych potraw.

Jeżeli chcesz schudnąć i utrzymać tą cudowną, szczuplejszą sylwetkę na dłużej, a do tego pragniesz być zdrowsza, musisz mieć świadomość tego, które rodzaje pożywienia są naprawdę niezdrowe a wręcz Ci szkodzą.

Czy masz tą świadomość?

Wiele osób w tym miejscu odpowiedziałoby: chcesz schudnąć unikaj: cukru, soli, tłuszczów.

Powiem Ci, że jest to połowiczna prawda. Nie zdradzę Ci teraz dlaczego. Jest to bowiem temat kolejnego mojego artykułu.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij