Nie od dziś wiadomo, że relacje z klientem są bardzo ważnym elementem prosperowania każdej firmy. Przecież bez klientów nie istniałoby żadne przedsiębiorstwo. I to właśnie dlatego kontakt z klientem powinien być ciągły.

Data dodania: 2011-01-27

Wyświetleń: 2084

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nikt nie mówi, że trzeba od razu skakać do klienta i głaskać go po głowie i od razu reagować na wszelkie jego propozycje i inne sprawy, które zajmują dużo czasu. Nie mam też na myśli regularnego wydzwaniania do niego i pytania o to, co słychać. Nie można przedobrzyć, a podlizywanie się klientom jeszcze nigdy na stałe nikogo daleko nie zaprowadziło. Można oczywiście wysłać kartkę na święta.

Tytuł wpisu mówi raczej o tym, w jaki sposób zapanować nad tym, aby ten kontakt w ogóle utrzymać i aby był on w miarę regularny. Ważne jest, by informować go o wszelkich zmianach, propozycjach, przedstawiać aktualną ofertę firmy, a także wysyłać faktury do rozliczenia i ewentualnie przypominać o braku dokonania zapłaty. To sprawy, które trzeba załatwiać w każdej firmie. O tyle, o ile w przypadku małej firmy z małą ilością klientów, może to wykonywać właściciel, to w dużych firmach często trudno się połapać i trzeba zastanowić się nad zewnętrznymi rozwiązaniami.

W tej sytuacji przychodzą nam z pomocą wszelkiego rodzaju systemy CRM, które powstały po to, aby zarządzać relacjami z klientem. Pod tym skrótem kryje się angielskie Customer Relationship Managment oznaczający właśnie te relacje. Tego typu oprogramowania znacznie ułatwiają działanie firmy. Bardzo często jest tak, że w poszczególnych przedsiębiorstwach panuje chaos i „segregowanie” poszczególnych klientów jest znacznie utrudnione. Dzięki systemom CRM problem ten rozwiązuje się, ponieważ możemy dzięki niemu usystematyzować swoich klientów, oznaczyć tych najbardziej dochodowych, a także tych niedochodowych i przynoszących straty, wysyłać informacje o rozliczeniu, a także upominać w przypadku jego braku, możemy także przedstawiać im oferty naszych usług lub produktów. Dzięki temu kontakt z klientem zostaje zachowany i jest regularny. Już żaden nie poczuje się zaniedbany, co powinno przełożyć się na widoczne wzrosty zarobków firmy.

 

Systemy CRM doskonale spisują się zarówno w przypadku małych firm, jak i ogromnych przedsiębiorstw, gdzie, de facto, stają się one niezbędnym elementem oprogramowania i całych systemów informatycznych. Każdy, kto zacznie ich używać, już nigdy z nich nie rezygnuje, bo po prostu, najzwyczajniej w świecie, ułatwiają życie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena