Komentarze klientów to opcja absolutnie obowiązkowa w każdym sklepie internetowym - no chyba, że nie zależy ci na klientach. Jeśli po zakończonej transakcji dasz kupującym możliwość dodawania komentarzy staniesz się bardziej wiarygodny jako sprzedawca, a to z kolei przełoży się na ilość klientów.

Data dodania: 2010-10-26

Wyświetleń: 1343

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Oto jakie możliwości masz do wyboru:

 

 

 

 

1)Dodawanie komentarzy przez wszystkich, bez konieczności logowania

2)Dodawanie komentarzy przez klientów, bez konieczności logowania.

3)Dodawanie komentarzy przez wszystkich lub wyłącznie przez tych którzy dokonali zakupu, z koniecznością zalogowania.

 

Opcja pierwsza jest często stosowana przez wielu sprzedawców internetowych, co nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Po pierwsze narażamy się na zasypanie bezsensownymi wpisami od spam botów, po drugie jest prawie pewne, że trafią się komentarze z niecenzuralnymi wyrazami, niekoniecznie merytoryczne.

Rozwiązanie numer 2 – komentarze dodają tylko osoby, które dokonały zakupu. Po kilku dniach od transakcji wysyłasz do klienta mail z prośbą o opinię na temat produktu oraz całej procedury sprzedaży. Takie rozwiązanie pozwoli Ci uniknąć niewybrednych komentarzy ze strony konkurencji lub pochopnych opinii wydanych na podstawie opisu produktu, bądź jego parametrów technicznych. Ponadto jest szansa, że klient poproszony o opinię przez firmę, z usług której skorzystał pokusi się o nieco szerszy komentarz niż lakoniczne: "Bez zarzutu" czy "Ok".

Ta opcja ma bardzo wiele zalet, tym bardziej dziwi, że stosuje ją tak niewiele sklepów. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że to się wkrótce zmieni.

Bramka numer 3 – komentowanie przez klientów tylko po zalogowaniu jest wielkim błędem. Nikomu nie będzie chciało się logować tylko po to, żeby dodać komentarz. Jeśli chcesz by Twoje produkty były chętnie ocenianie nie utrudniaj tego.

Pochlebne komentarze od zadowolonych klientow beda magnesem przyciagajacym kolejnych zakupowiczow. Na opinie dobrego sprzedawcy trzeba jednak ciezko pracowac. Ale z pewnoscia jest to praca ktora sie oplaca.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena