Jego rozwiązanie nie tylko pozwala przeprowadzić selekcję kandydatów na dane stanowisko, ale również dostarcza pracodawcy cennych informacji o przyszłym pracowniku, gdyż inteligencji nie powinno się oceniać po pozorach. Osoba, która sprawia wrażenie niezbyt bystrej może być w rzeczywistości bardzo utalentowana, a jedynie bariera nieśmiałości nie pozwala jej pokazać się przed pracodawcą od dobrej strony. Z kolei kandydat sprawiający wrażenie "alfy i omegi", może okazać się osobą niezbyt kompetentną, podbudowującą swój wizerunek uśmiechem, grą pozorów i udawaniem kogoś mądrzejszego, niż jest naprawdę.
Z reguły pracownicy z ponadprzeciętnie wysokim IQ bardzo sumiennie wykonują swoje obowiązki, mają analityczny umysł niezbędny przy liczeniu, programowaniu, obsłudze skomplikowanych maszyn, ale za to ich relacje interpersonalne są o wiele gorsze, niż ich kolegów z mniejszym ilorazem inteligencji. Wynika to z alienacji osób wybitnie zdolnych, często nierozumianych przez otoczenie. Na stanowisko kierownicze lepiej wybrać kogoś, kto potrafi korzystnie wpływać na współpracowników i posiada osobowość lidera. Nie jest to oczywiście regułą, zdarzają się pracownicy o ponadprzeciętnej inteligencji obdarzeni jednocześnie wysoką charyzmą. Taka osoba w firmie to prawdziwy skarb i może ona doprowadzić do poprawy wyników finansowych, ze względu zarówno na swoje zdolności, jak i wywieranie pozytywnego wpływu na innych. Dlatego też podczas rekrutacji pracowników warto dać im do rozwiązania test IQ i samemu przekonać się, który z nich najlepiej nada się na dane stanowisko.