System CRM to narzędzie do zarządzania relacjami z klientami, dzięki któremu można tworzyć bazę klientów (także potencjalnych), konkurencji, handlowców, a także producentów. W systemie można przechowywać wszelkie informacje dotyczące interakcji i spotkań z klientami. Rozwiązania CRM pozwalają na przewidywanie zachowań klientów oraz służą między innymi obniżeniu kosztów ich pozyskiwania (oszczędności w nakładach na marketing) i zwiększeniu lojalności.
Dzięki temu, że system CRM posiada cechy i funkcje, które wspomagają główne procesy biznesowe firmy, pozwala także na efektywną eksploatację informacji w obszarach:
segmentacja klientów
marketing celowy
cross-selling i up-selling
analiza lojalności klienta
analiza kosztów i zysków związanych z klientem
analiza koszyka zakupów
zarządzanie zyskami
zarządzanie sprzedażą
zarządzanie procesami obsługi klientów
zarządzanie serwisem
zarządzanie jakością
zarządzanie procesami biznesowymi
Wszystkie te elementy decydują o przychodach i sukcesie rynkowym firmy, dlatego warto wziąć pod uwagę system CRM jako najlepszą strategię, zorientowaną na klienta i obejmującą każdy aspekt działalności firmy. Rozwiązanie to jest na tyle rewolucyjne, ponieważ opiera się na podejściu stawiającym klienta, jego potrzeby, problemy, relacje i komunikację w centrum uwagi wszystkich procesów biznesowych firmy.
Strategia firmy oparta o nowoczesne technologie informatyczne i założenia Customer Relationship Management będzie stanowiła duże wsparcie dla procesów zachodzących między firmą, a jej klientami i partnerami biznesowymi, stając się jednym z najskuteczniejszych składników koncepcji biznesu w przedsiębiorstwie. System CRM to aplikacja, która będzie spełniała funkcję głównej platformy marketingowej, dając właścicielom wgląd w działanie przedsiębiorstwa, ułatwiając podejmowanie decyzji biznesowych i realizację koncepcji promocyjnych.
Każde przedsiębiorstwo bez względu na wielkość i rodzaj prowadzonej działalności powinno zadbać o to, aby jego produkty były rozpoznawalne, klienci zadowoleni, a jakość obsługi utrzymywana na podobnym poziomie. Wiele czynników wpływa na zachowanie wysokiej pozycji w branży, a system CRM jest tym, który pomoże odnieść korzyści, wykorzystać dane klientów do precyzyjnej segmentacji w kampaniach marketingowych oraz zwiększyć wydajność i efektywność kontaktów z partnerami biznesowymi. To mówiąc wprost najskuteczniejsza konsola dowodzenia dla właściciela firmy, który zawsze wie, co się aktualnie dzieje w firmie oraz kto i za co odpowiada, a także widzi gdzie powstają nowe zagrożenia, a gdzie rodzą nowe możliwości.