Na krześle spędzamy średnio 15% czasu, co stanowi dla przeciętnego człowieka w przybliżeniu 8o tysięcy godzin naszego życia. Stąd nie wydaje się przesadą uznanie wyboru i jakości mebla, który będzie służył za podporę naszego kręgosłupa za kwestię istotną i konieczną do wzięcia pod uwagę w momencie, w którym wybieramy krzesła biurowe.

Data dodania: 2010-09-01

Wyświetleń: 2545

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Należy pamiętać, że wydajność pracownika to nie tylko jego ambicja, motywacja, spełnienie zawodowe i indywidualne uwarunkowania – to też chwilowe samopoczucie stan zdrowia i czasami nawet nieuświadomione skojarzenia związane z miejscem pracy, a na które bóle i zawroty głowy, a także ból pleców, które najczęściej związane są właśnie z niewygodnym i źle dobranym siedziskiem.

Większość z nas czas w pracy spędza głównie w pozycji siedzącej, będąc skupionymi nad ważnymi dokumentami i papierami, nierzadko przed ekranem monitora. Źle dobrane do wzrostu, wagi i wysokości biurka krzesła biurowe mogą skutecznie zrujnować nam pracowity dzień, przyczyniając się do obniżenia naszej wydolności i samopoczucia.

Wybierając krzesła biurowe warto zwrócić uwagę na kilka podstawowych kryteriów, które z pewnością przyczynią się do wydajności pracownika. Każdy z pracowników jest inny, mierzy mniej lub więcej centymetrów, różnią się też posturą – to oczywiste. Ale trudno wyobrazić sobie biuro, w którym przy każdym z biurek stoi zupełnie inne krzesło. Zresztą, niemożliwym jest podróżowanie po salonach meblowych wraz z każdym pracownikiem i specjalnie dla niego dobierać model krzesła.

Nowoczesne krzesła biurowe powinny być zatem jak najbardziej uniwersalne. To jest: średniej wielkości, z regulacją wysokości i nachylenia oparcia. Najlepiej, by miału podłokietniki, które są bardzo wygodne i umożliwiają pracę z telefonem, a także, by były obrotowe – to umożliwia pracę z dokumentami i segregację akt bez konieczności każdorazowego wstawania z krzesła.

Nawet najlepsze krzesła biurowe na całe szczęście nie są ani drogie, ani wyjątkowo odporne na potrzeby użytkowników, warto zatem zwrócić uwagę przy zakupie każdego z nich, aby pracownicy mogli pracować wydajniej i czuć się lepiej.

Licencja: Creative Commons