0
głosów
- +

Dieta - czyli jak zbudować sylwetkę

Autor:

Aktualizacja: 22.05.2017


Kategoria: Sport / Inne


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 301 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Dieta - czyli jak zbudować sylwetkę

Wiele osób chcę poprawić swoją formę fizyczną jeszcze przed wakacjami. Zaczyna więc biegać lub uprawiać jakiś inny sport. Niewiele osób, wie jednak, że kluczową rzeczą przy budowaniu sylwetki jest odpowiednia dieta i to na niej powinniśmy się skupić.


Odpowiednia dieta to klucz do sukcesu. Oczywiście ćwiczenia również bardzo pomagają, ale bez zbilansowanych posiłków, mogą one nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Właśnie dlatego muszą one iść w parze z dietą, która będzie dostarczała naszemu organizmowi odpowiednią ilość kalorii. Bez niej trudno będzie nam zbudować wymarzoną sylwetkę.

Chcemy schudnąć czy przybrać na masie?
Jest to pierwsze pytanie, na które powinniśmy sobie odpowiedzieć. Jeżeli chcemy schudnąć, musimy dostarczać naszemu organizmowi, nieco mniej kalorii niż potrzebuje, czyli zastosować dietę redukcyjną. Natomiast jeżeli chcemy przybrać na masie, powinniśmy dostarczać tych kalorii nieco więcej. Często tego rodzaju dieta, nazywana jest dietą na masę. Trzeba jednak pamiętać, że naszym celem jest nabranie masy mięśniowej, a nie tłuszczowej!


Jak się do tego zabrać?
Dietę możemy ułożyć sobie samemu. Musimy tylko pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Po pierwsze należy obliczyć, ile dziennie kalorii zużywa nasz organizm. Uczynimy to łatwo przy pomocy dostępnych w internecie kalkulatorów. Gdy będziemy mieli już konkretny wynik, możemy do niego dodać lub odjąć kalorie w zależności od tego, jaki cel postawiliśmy sobie na początku. Później wystarczy już tylko ułożyć sobie odpowiednie posiłki. Powinny być one zbilansowane, czyli posiadać odpowiednią ilość danych makroskładników, takich jak białko, węglowodany i tłuszcze. W tym wypadku również wiele gotowych diet znajdziemy również w internecie, wystarczy dobrać taką, która stworzona jest dla naszej aktualnej wagi.

Dobry dietetyk
Jeżeli jednak chcemy mieć pewność, że dieta będzie ułożona indywidualnie pod nas i będzie efektywna, warto zainwestować w wizytę u dietetyka. Dobry dietetyk, nie tylko zbada to ile kalorii, będziemy potrzebowali dostarczać organizmowi, na naszej diecie, ale także przygotuje nam pełną rozpiskę posiłków oraz tych produktów, które możemy jeść, a jakich powinniśmy unikać, żeby osiągnąć wyznaczony cel. Wielu dietetyków, zajmuje się również układaniem, planów treningowych, dzięki czemu możemy z nimi skonsultować również nasze treningi. 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij