Reklama dźwignią handlu – ta stara prawda pozostaje wciąż aktualna. Musisz być naprawdę wysokiej klasy specjalistą lub tworzyć unikatowe wyroby, by móc całkiem dobrze sobie radzić bez jakiejkolwiek promocji. W pozostałych przypadkach marketing nie jest jakąś tam fanaberią, ale koniecznością i po prostu inwestycją.

Data dodania: 2016-10-11

Wyświetleń: 1167

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak promować swoją firmę poza internetem?

A jeśli o marketingu mowa, najczęściej możemy usłyszeć o jego internetowej odmianie. Nic w tym dziwnego, skoro statystyczny Kowalski coraz więcej czasu spędza w sieci. Nie oznacza to jednak, że należy porzucić inne formy reklamy, w tym te tradycyjne. Działania marketingowe powinny się po prostu uzupełniać.

Reklama zewnętrzna sprawdza się tam, gdzie internet nie dociera lub chwilowo z niego nie korzystamy – np. w czasie jazdy samochodem lub podczas spaceru. A także wtedy, gdy padnie nam bateria w telefonie czy smartfonie. Wtedy siłą rzeczy zauważamy więcej elementów świata rzeczywistego. Wiedzą o tym specjaliści od reklamy, umieszczając np. w przestrzeni miejskiej reklamy, które mają przyciągnąć nasz wzrok.

Wszelkie akcesoria z firmowym logo są więc atrakcyjną formą promocji w skali makro – np. sterowiec unoszący się ponad głową i w skali mikro – np. długopis lub kubek. To mniej lub bardziej subtelne sposoby na związanie klienta z marką poprzez np. utrwalenie w jego pamięci firmowych barw i wywoływanie pozytywnych skojarzeń. Dzieje się to według schematu: idę na spacer (z dziewczyną, kolegą, dzieckiem, psem...), jest ładna pogoda, jest mi przyjemnie – na ulicy uśmiechnięta hostessa wręcza mi balon z logo jakiejś firmy – spacer się kończy, ale balon pozostaje i przywołuje miłe wspomnienia.

Na wyobraźnię Twoich potencjalnych klientów podziałają też różnego rodzaju reklamy pneumatyczne, jak na przykład balony stacjonarne, dmuchane bramy i namioty, sky dancer (inaczej windyman) czy flagi. Ich rola jest zawsze taka sama – mają wdrukować w pamięć klienta nazwę firmy lub marki i charakterystyczne dla niej elementy graficzne. Umieszczanie na tego typu reklamach haseł marketingowych mija się raczej z celem.

Warto także zainwestować w drobne gadżety, jak wspomniane kubki czy długopisy, ale też smycze, breloki, czapki, parasole, plecaki, a nawet cukierki w papierku z logo. Wręczanie ich klientom (obecnym i potencjalnym) jest bardzo skuteczną techniką NLP. Obdarowany upominkiem klient podświadomie będzie czuł się zobowiązany do wzajemności, czyli do zakupu Twoich produktów lub skorzystania z Twoich usług.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena