W małych i średnich przedsiębiorstwach możliwości zastosowania profesjonalnych, w pełni funkcjonalnych centrali telefonicznych są ograniczone głównie finansami przeznaczonymi na ten cel. Można jednak korzystać z centrali, bez konieczności wydawania dużych kwot pieniędzy.

Data dodania: 2015-06-23

Wyświetleń: 1060

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Centrala telefoniczna w rzeczywistości wirtualnej

Centrale fizyczne i hostowane


Dzięki prężnie rozwijającym się technologiom informatycznym i usługom internetowym w chmurze możliwe jest zaoferowanie zarówno centrali telefonicznych w formie tradycyjnej, fizycznej, jak i centrali hostowanych. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z fizycznymi urządzeniami telefonicznymi, które pozwalają między innymi na budowę w firmie sieci połączeń telefonicznych wewnętrznych i łączenia rozmówców z konkretnymi pracownikami czy konsultantami w call center. Właścicielem i podmiotem nadzorującym działanie centrali fizycznej pozostaje właściciel firmy lub oddelegowana przez niego osoba, pracująca tylko przy obsłudze centrali telefonicznej. Może on w dowolny sposób rozbudowywać swój system telefoniczny, jeśli zajdzie taka potrzeba.


Wirtualna centrala telefoniczna jest rozwiązaniem w chmurze, co oznacza, że nie ma potrzeby instalowania w siedzibie firmy klienta fizycznych urządzeń telefonicznych. Korzysta on jedynie z oprogramowania instalowanego na serwerze wirtualnym, które staje się centralą telefoniczną IP.


Dla kogo centrala fizyczna a dla kogo wirtualna?


Centrala telefoniczna funkcjonująca w przestrzeni wirtualnej kierowana jest przede wszystkim do małych i średnich firm, które nie mogą lub nie chcą ponosić kosztów inwestycji oraz bieżącego utrzymywania fizycznej centrali. Dla nich wystarczająca będzie możliwość korzystania z funkcjonalności centrali, bez potrzeby nadzorowania na bieżąco jej działania. Takie funkcje spełnia dla klienta provider usługi hostowanej.


Z kolei, fizyczna centrala telefoniczna będzie dedykowanym rozwiązaniem w dużych firmach, korporacjach czy podmiotach prowadzących działalność gospodarczą na zasadzie oddziałów zlokalizowanych na terenie całego kraju lub nawet poza jego granicami. Centrale takiego typu mają tradycyjny charakter i pozwalają na utrzymywanie przez klientów pełnej kontroli nad systemem telekomunikacyjnym, w ramach ich własnych zasobów.


Z obu typów centrali telefonicznych można skorzystać w firmie Datera SA, działającej na polskim rynku telekomunikacyjnym. Usługi Call-ex i Call-ex Cloud są dedykowane dla przedsiębiorców. Wirtualna centrala dostępna jest w modelu Software as a Service, a ponadto obsługa, aktualizacje i bieżące utrzymanie jej leży po stronie firmy dostarczającej usługę. Klient opłaca tylko niską kwotę miesięczną, abonamentową. Natomiast centrala fizyczna Call-ex instalowana jest w siedzibie firmy i daje możliwość podłączenia dowolnego operatora telekomunikacyjnego.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena