Chcesz wiedzieć więcej o medytacji? Jesteś ciekawy, czy przynosi ona korzyści w terapii. Przeczytaj artykuł, a znajdziesz odpowiedzi na postawione pytania.

Data dodania: 2014-11-25

Wyświetleń: 1489

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Relaksująca medytacja jako wsparcie w psychoterapii

Gabinety psychoterapii stosują najróżniejsze metody w celu pomocy swoim pacjentom. Wspólną ich cechą jest kontakt międzyludzki w celu zmiany postawy i zachowań oraz rozwoju kompetencji emocjonalnych – rozmowa z psychoterapeutą naprawdę ma dużą moc. Jednak nie tylko ona jest rekomendowana wtedy, gdy chce się uzyskać optymalne rezultaty. Coraz większym powodzeniem cieszy się także medytacja jako relaksujące wsparcie dla psychoterapii.

Czym tak naprawdę jest medytacja?

Medytacja oznacza w języku łacińskim zagłębianie się w myślach czy rozważanie. Tego rodzaju praktyki są ukierunkowane na samodoskonalenie i jednocześnie na wyciszenie i uspokojenie. Medytacja kojarzona jest w szczególności z religiami i duchowością Wschodu, między innymi w buddyzmie, taoizmie, konfucjanizmie, w których służy także osiągnięciu oświecenia, zespoleniu z bóstwem czy komunikacji z nim, jednak w ostatnim czasie coraz częściej wykorzystywana jest także przez różne szkoły psychoterapeutyczne.

Medytacja a psychoterapia

Głównym i niezwiązanym z religią celem medytacji wymienia się poprawę samopoczucia psychicznego i zdrowia fizycznego. Pozwala ona na uwolnienie umysłu od natłoku codziennych myśl, na osiągnięcie wewnętrznej harmonii, wyciszenie, które po traumatycznych przeżyciach często jest trudne do uzyskania. Z medytacją można osiągnąć taki stan łatwiej i nauczyć się stosować ją zawsze wtedy, gdy potrzebuje się odprężenia.

Dzięki medytacji osoba poddająca się psychoterapii jest w stanie uzyskać lepsze wyniki – jej fizjologia, duchowość i psychika współpracują ze sobą lepiej, zmienia się spojrzenie na świat i jego odbiór – staje się on bardziej klarowny i prostszy. Również pozytywnymi efektami medytacji są mniejszy stres oaz lepsza samokontrola. Badania wykazały ponadto, że regularne medytowanie reguluje ciśnienie krwi, zmniejsza arytmie serca, pomaga w bezsenności oraz przy migrenach.

Gdzie nauczyć się medytacji?

Coraz więcej gabinetów psychoterapeutycznych oferuje możliwość nauki medytacji pod okiem doświadczonych w tym specjalistów. Warto w związku z tym zainteresować się medytacją jako skutecznym wsparciem w psychoterapii, ponieważ dzięki prostym technikom medytacji można osiągnąć naprawdę dobre wyniki zarówno dotyczące zdrowia psychicznego, jak i fizycznego.

Licencja: Creative Commons