Podczas zakupów to właśnie one przyciągają nasz wzrok i odpowiednio zaprojektowane mogą podwyższyć sprzedaż produktów. Opakowania pełnią dzisiaj ważną rolę marketingową w promocji – warto wykorzystać je do tego celu!

Data dodania: 2015-06-10

Wyświetleń: 1503

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Opakowania jako forma reklamy firmy

Opakowanie ma nie tylko za cel ochronę towarów przed zniszczeniem, pomagać w logistyce i informować o produkcie, ale również przez swój szczególny wygląd potrafi oddziaływać na konsumentów za sprawą swoich walorów promocyjnych. Nieatrakcyjne opakowania podświadomie sugerują, że znajdujący się w nich produkt jest niskiej jakości. Dlatego też każdy przedsiębiorca wprowadzający na rynek nowe produkty powinien zadbać o to, aby przedstawić je estetycznie.

Dzisiaj opakowanie pełni rolę „niemego sprzedawcy” – w sklepach samoobsługowych samodzielnie wybieramy dla siebie towary z półki, dlatego też opakowanie powinno zachęcać konsumenta do podjęcia decyzji zakupowej. Jest ono wizytówką produktu – musi w związku z tym wzbudzać zaufanie, prezentować wszystkie kluczowe informacje, a także tworzyć pozytywny wizerunek producenta.

Konsumenci zwracają większą uwagę na opakowania estetycznie wykonane, które od razu wyróżniają się na tle innych opakowań na półce. Czytelnie wyodrębnione logo producenta oraz nazwa produktu to nie wszystko. Dlatego też wyselekcjonowanie odpowiedniego opakowania powinno odbywać się w oparciu o wyniki badań rynkowych. Pomysłowe rozwiązania graficzne i kolorystyczne mogą być w związku z tym zaprojektowane tak, aby odpowiadać potrzebom określonej grupy docelowej.

Obecnie produkcją opakowań zajmuje się wiele drukarni działających na terenie całego kraju i na świecie, np. rigid packaging. W wielu z nich można uzyskać pomocne porady czy też skorzystać z usług projektantów graficznych, którzy będą mogli przygotować efektownie prezentujące się opakowania produktów każdego rodzaju.

Zatem warto inwestować w opakowania produktów – chociaż z pozoru mogą wydawać się niezbyt ważne, to jednak pełnią one kluczową rolę marketingową w promocji, dlatego też inwestycja w dobry wygląd opakowań to opłacalny wydatek.   

Licencja: Creative Commons
0 Ocena