Prowadzenie biznesu w internecie bez odpowiedniej reklamy nie ma najmniejszego sensu. Niezależnie od tego, czy prowadzimy butik z markową odzieżą, biuro rachunkowe czy zajmujemy się na co dzień projektowaniem graficznym - bez odpowiedniego marketingu nie uda nam się dotrzeć do potencjalnych klientów, a tym samym skażemy nasz projekt na porażkę. Jedną z najpopularniejszych i najbardziej efektywnych form reklamy w internecie jest Google Ads. Co warto o niej wiedzieć?

Data dodania: 2022-04-27

Wyświetleń: 610

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Google ADS - wszystko co musisz o tym wiedzieć!

Google Ads - co to takiego?

Google Ads to system reklamowy należący do Google - największej i najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie. Został uruchomiony 23 października 2000 roku i pozwala on na prowadzenie wielokanałowych kampanii reklamowej w internecie. Niewątpliwą zaletą tego narzędzia jest fakt, że amerykański gigant daje nam sporą elastyczność w zakresie ustalania budżetu reklamowego. Rozpoczynając współpracę z Google, nie musimy się martwić, że firma narzuci nam wysoką kwotę startu kampanii. Ma to ogromne znaczenie dla małych, rozwijających się przedsiębiorstw.

Google Ads oferuje promocję naszych produktów i usług w samej wyszukiwarce internetowej, jak i w formie reklam w aplikacjach mobilnych. Istnieje także możliwość dodania reklamy video, która będzie wyświetlana przed filmami w serwisie YouTube. Ponadto nasza reklama może być udostępniona w Mapach Google i sklepie internetowym Google Play. Amerykański gigant oferuje nam również promocję w formie bannerów na stronach internetowych należących do sieci AdSense. Największą popularnością nadal cieszą się jednak reklamy Search, czyli reklamy tekstowe wyświetlane w wyszukiwarce Google. Gdy wpiszemy dowolną frazę, płatne linki wyświetlane są w pierwszej kolejności nad organicznymi wynikami. Pamiętajmy, że większość użytkowników wybiera właśnie wyniki proponowane na pierwszej stronie.

Google Ads - sposoby rozliczeń

Najpopularniejsze kampanie reklamowe oferowane przez Google Ads rozliczamy w modelach PPC/CPC (pay per click/cost per click) lub CPM/CPT (Cost Per Mille/Cost Per Thousand). Ten pierwszy model wykorzystywany jest głównie w przypadku kampanii Search. Polega on na tym, że nie ponosimy kosztów za samo wyświetlenie reklamy - płacimy wyłącznie za kliknięcia w promowane linki. Jest to szczególnie atrakcyjne rozwiązanie dla firm, które nie mogą sobie pozwolić na przepalenie budżetów na nieefektywne reklamy i zależy im na konkretnych wynikach.

Rozliczenie Cost Per Mille/Cost Per Thousand stosuje się przede wszystkim w przypadku kampanii banerowych. Wówczas reklamy wyświetlane są w formie bannerów na stronach współpracujących z system Google AdSense i płacimy za każde 1000 odsłon reklamy - niezależnie czy wybrany użytkownik w nią kliknie. Ten typ kampanii wykorzystywany jest przede wszystkim w strategiach wizerunkowych oraz przy promocji akcji rabatowych. W celu zminimalizowania ryzyka, że stali użytkownicy serwisów będą bombardowani tymi samymi reklamami - w ustawieniach kampanii możemy ograniczyć ilość wyświetlenia jednej reklamy dla pojedynczego użytkownika. Ponadto w przypadku serwisu YouTube - Google stosuje rozliczenie reklam w formacie PPV - Pay per view. Wówczas reklamodawca płaci za każde obejrzenie reklamy video.

Google Ads Cię przerasta? Skorzystaj z usług agencji!

Jeśli chcemy, aby kampania Google Ads przynosiła pożądane efekty, musimy ją dobrze skonfigurować. Mnogość rozwiązań oferowanych przez amerykańskiego giganta sprawia, że dla przeciętnego laika często jest to zadanie niezwykle trudne. Jeśli nie chcemy marnować czasu i pieniędzy na źle przygotowane reklamy - najlepszym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z agencją marketingu internetowego specjalizującą się w usługach tego typu. Dobrej jakości kampania marketingowe może znacznie przyspieszyć rozwój naszego biznesu. Warto potraktować to w kategorii inwestycji w przyszłość.

Kliknij tutaj i sprawdź ofertę kampanii Google Ads -> https://3-a.eu/kampanie-google-ads/

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena