Planowanie i konsekwentne realizowanie założeń, pozwala na osiągnięcie sukcesu na wielu płaszczyznach. Nie inaczej jest z biznesem. W tym celu niezbędna jest strategia marketingowa, a w przypadku sprzedaży w internecie - strategia emarketingowa. Od czego zacząć i na co zwrócić uwagę, by zwiększyć swoje szanse na sukces?

Data dodania: 2021-11-30

Wyświetleń: 214

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Strategia marketingowa w ecommerce - dlaczego jest ważna?

Strategia marketingowa i emarketingowa

Sprzedaż to wbrew pozorom bardzo usystematyzowany proces. W związku z tym strategia marketingowa jest niezwykle ważna. Pozwala na opracowanie procesów i procedur związanych ze sprzedażą na różnym etapie. Jednak, by mogła powstać, trzeba znać część założeń, do których możemy zaliczyć: cele marketingowe, analiza obecnej sytuacji, analiza konkurencji, persony (typy klientów), zdefiniowanie oferowanych produktów lub usług, kanały dotarcia do klienta. Pod koniec, na podstawie posiadanych informacji można stworzyć lejek sprzedażowy. Cały proces tworzenia strategii marketingowej zostaje zwieńczony jej wdrożeniem i analizą efektów jakie przynosi.

W internecie działa to w podobny sposób, ponieważ dla każdego typu biznesu, strategia powinna być fundamentem działań. Wtedy o wiele łatwiej jest rozwijać firmę w wyznaczonym kierunku. Ciekawe studium przypadku (case study) o tym, z czego składa się strategia emarketingowa i jak przeprowadzić skuteczną strategię marketingową w branży fitness, stworzyła niedawno firma emedia, która specjalizuje się marketingu internetowym. Wspomniane wcześniej elementy strategii zostały tam dokładniej opisane - i to na konkretnym przykładzie współpracy z trenerką personalną.

Czy strategia jest potrzebna na współczesnym rynku?

Dużo mówi się o tym, że żyjemy w czasach, gdzie dynamiczne zmiany to codzienność. Jednak posiadanie konkretnej strategii nie oznacza, że trzymamy się twardo raz przyjętych założeń. Strategia marketingowa wręcz powinna być dostosowywana do zmieniającego się otoczenia!

Silnie dynamicznym otoczeniem jest rynek internetowy, gdzie duża ilość zmian wymusza częste zmiany w strategii. Nie musimy jednak robić wszystkiego od nowa, a dostosowywać jej elementy do zmian zachodzących w otoczeniu organizacji. Odpowiednio opracowana i na bieżąco aktualizowana strategia emarketingowa to jedna z dróg do osiągnięcia sukcesu na rynku e-commerce.

Strategia emarketingowa - do kogo zgłosić się o pomoc w jej stworzeniu?

Na rynku funkcjonują firmy zajmujące się tylko tworzeniem strategii, ale są także takie (jak wspomniana agencja interaktywna emedia), która nie tylko jest w stanie stworzyć strategię marketingową dla firm działających w internecie, ale również pomóc ją wdrożyć. Co warto zaznaczyć - przy współpracy z tą konkretną agencją, mamy możliwość skorzystania z dodatkowych usług, jak stworzenie strony internetowej czy sklepu, prowadzenie kampanii reklamowych, a także wsparcia w social mediach.

Należy zaznaczyć, że doświadczone w tworzeniu i wdrażaniu strategii firmy, mogą pozwolić nam na rozwinięcie skrzydeł w sprzedaży. Skrojona na miarę i dopasowana do aktualnych potrzeb strategia marketingowa to pierwszy krok w kierunku sukcesu.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena