Odradza się jednak stosowania takich przemówień, ponieważ uczestnik szkolenia może w takiej sytuacji czuć się pod presją zapamiętania ze szczegółami szkolenia jak również lękiem związanym z brakiem doświadczenia w prowadzeniu szkolenia. Nie ulega jednak wątpliwości, że wiedza tam zdobyta powinna być przekazana osobom zainteresowanym.
Najprostszym sposobem jest zorganizowanie spotkania uczestników szkolenia z osobami z działu i poproszenie tych pierwszych o przedstawienie wniosków ze szkolenia. W ten sposób każdy z uczestników spotkania będzie mógł się na ten temat wypowiedzieć pod względem co należy zrobić, aby wprowadzić udogodnienia w pracy i zastosować zdobytą na szkoleniu wiedzę w życie.
Taki sam sposób można zastosować w spotkaniu między pracownikami, którzy byli na szkoleniu, a pracownikami z działów powiązanych z nimi, co pozwoli tym osobom na określenie wspólnych reguł współpracy.
Warto wiedzieć, że spotkanie nie powinno trwać dłużej niż 30 minut. W tym czasie pracownicy powinni dojść do wniosków, które będą wdrażać w życie. Najlepiej, aby realizowane cele były zapisane w formie pisemnej. Wtedy każdy z uczestników spotkania będzie mógł napisać, co będzie osobiście robił. W taki sposób będą mogli oni w każdym okresie czasu sprawdzać siebie nawzajem, czy realizują cele, które zadeklarowali. Będzie więc istnieć większe prawdopodobieństwo wdrożenia w życie tych celów.
Dlatego kierownik działu lub pracodawca powinni ich w tym wspierać, aby zaplanowane cele zostały zrealizowane. W przeciwnym razie powinni oni liczyć się z niepowodzeniem.