Ponadto jest to również miejsce pracy radców prawnych, dlatego należy zaprojektować je tak, aby przebywanie w nim było motywujące do pracy, a zarazem niedekoncentrujące pracowników.
Kancelaria prawnicza to przede wszystkim wizytówka firmy. Jej wystrój świadczy nie tylko o naszej schludności, ale jest także oznaką szacunku dla klienta i przedstawia obraz oferowanych przez naszą firmę usług jako uporządkowanych. Priorytetową kwestią jest bardzo dobre, to znaczy dostatecznie widoczne oznakowanie firmy. Budynek, w którym mieści się biuro, powinien być zaopatrzony w szyld informacyjny z zamieszczonymi na nim danymi o nazwie biura i ewentualnie pracujących w nim adwokatów. Kancelaria radców prawnych, zgodnie ze swoim założeniem, ma ułatwiać ludziom życie, więc dotarcie do niej nie powinno stanowić dla zainteresowanych problemu.
Następną, kluczową sprawą jest zaaranżowanie wnętrza pomieszczenia. Przede wszystkim musi być schludnie i czysto, a odbywająca się w poszczególnych gabinetach obsługa prawna powinna przebiegać w miłej atmosferze. W kolorystyce wystrój powinien swym wyglądem przypominać kolory natury. Spokojne i stonowane barwy nie będą odwracały uwagi od bieżących spraw, a także nie męczą oczu.
Aby usprawnić pracę radców prawnych, warto zadbać również o ich komfort pracy pod względem ilości przyswajanych hałasów z zewnątrz. Wytłumienie wnętrza na pewno wpłynie na lepsze skupienie pracowników, a tym samym poprawi wydajność ich pracy. Dobrym sposobem na taki zabieg jest zastosowanie odpowiedniej wykładziny dywanowej lub zrobienie zabudowy z podwieszanego, kasetonowego sufitu, który spowoduje rozpraszanie się dźwięków. Pożądany rezultat można również osiągnąć za pomocą ruchomych ścianek działowych lub dużych roślin doniczkowych. Najlepiej, aby wyeliminować pogłos, unikać w ogóle dużych płaszczyzn mogących odbijać dźwięki.
Dla dobrej wydajności pracy potrzebne jest również odpowiednie oświetlenie. Najlepiej jest, gdy głównym jego źródłem jest światło naturalne, jednak gdy nie ma do niego dostatecznego dostępu, powinniśmy zadbać o wyposażenie światła sztucznego. Każde biuro, które pełni usługi prawne, powinno posiadać przynajmniej dwa typy oświetlenia. Jedno z nich to oświetlenie rozproszone obejmujące swym zasięgiem całą powierzchnię biura. Mogą to być zarówno lampy sufitowe, jak i stojące, ale skierowane strumieniem światła w górę. Ponadto dodatkowo na każdym biurku powinna znajdować się mała lampka, która, w razie takiej potrzeby, będzie dawała lepsze oświetlenie strefy przeznaczonej typowo do pracy.
Oprócz wyposażenia wnętrza powinniśmy pamiętać o jego schludnym i estetycznym wyglądzie. Odwiedzający nas klienci będą się czuli z pewnością bardziej komfortowo, jeżeli zostaną przez nas przyjęci w specjalnie wydzielonej do tego strefie, która nie będzie kolidowała z pozostałymi miejscami pracy. Zadbajmy więc o porządek na naszych biurkach, a ważną dokumentację trzymajmy posegregowaną w przeznaczonych do tego folderach. Dzięki temu szybko znajdziemy potrzebne nam akta i sprawimy wrażenie profesjonalizmu.