Dwanaście firm zaprezentowało swoje najnowsze modele rowerów elektrycznych. Wśród najbardziej znanych firm produkujących rowery z silnikiem elektrycznym były: Batavus, Clean Mobile, Dahon, Ekolo.cz, Segway oraz Yikebike.
Konferencja z członkami PE odbywała się na specjalnym “rowerze konferencyjnym”. Główną ideą konferencji była próba odpowiedzi na pytanie: “Jak skuteczniej włączać kwestie rowerów elektrycznych do europejskich polityk związanych z rozwojem transportu napędzanego energia elektryczną". Uczestnikami konferencji byli: Jo Leinen – poseł Parlamentu Europejskiego i Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska Naturalnego, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności, Silvia Ticau – posłanka Parlamentu Europejskiego i Wiceprzewodnicząca Komisji Transportu i Turystyki, Michael Cramer – poseł Parlamentu Europejskiego, Mathieu Grosch – poseł Parlamentu Europejskiego i członek Komisji Transportu i Turystyki, Cristina Marolda – reprezentująca DG MOVE – Road Safety oraz Anne-France Rihoux -Minister Klimatu i Energii prezydencji Belgijskiej. Moderatorem był Jack Oortwijn, wydawca periodyka Bike Europe.
Podczas konferencji Mathieu Grosch złozył wyjątkową deklarację. Stwierdził, iż konieczne jest przekazanie z budżetu części środków przeznaczonych na infrastrukturę drogową – na rozwój infrastruktury dla rowerów. Jak dotąd jedynie Partia Zielonych w Parlamencie Europejskim opowiadała się za takimi rozwiązaniami. Więcej o głosowaniach w sprawie ścieżek rowerowych można przeczytać na niejednym forum rowerowym..
Ku uciesze producentów rowerów elektrycznych jak i samych rowerzystów, Grosch zmienił swoje poglądy na takie, które są absolutnie kluczowe dla dalszego rozwoju transportu rowerowego. Mathieu Grosch członek Eupropejskiej Parti Ludowej pracował nad raportem “Przyszłość Transportu” ("The future of Transport") , który przyjęto w czerwcu br. w Parlamencie Europejskim. Modele rowerów elektrycznych zaprezentowanych podczas wystawy testowali też inni parlamentarzyści oraz członkowie Komisji Europejskiej, m. in. odpowiedzialnej za tworzenie prawa dotyczącego transportu we wszystkich rodzajach pojazdów. Rowery elektryczne zyskują poklask za granicą, być może dzięki środkom z Unii Europejskiem zaczną się szybciej rozwijać także w Polsce.
Beskidy to bardzo malowniczy i atrakcyjny rejon Polski, który co roku przyciąga do siebie tysiące turystów. Wielu z nich decyduje się na zwiedzanie tego regionu rowerem elektrycznym. Zobaczmy, ile kosztuje taka usługa.