Jazda rowerem to wielka przyjemność, zwłaszcza u progu zbliżającego się lata. Niestety, dla niektórych z nas rozrywka ta nie jest możliwa, ze względu na problemy z długotrwałym pedałowaniem. Jest jednak doskonały sposób na to, by niskim nakładem sił poruszać się po mieście i zachować świeżość np. w drodze do pracy lub szkoły. 

Data dodania: 2019-05-07

Wyświetleń: 655

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Przerób rower na elektryczny z gotowym zestawem. To zaskakująco proste!

Mowa o samodzielnej konwersji rowerów na elektryczne. Jak to działa? Przyjrzyjmy się gotowym zestawom ZibiBike.

Przerobienie roweru na elektryczny – ile kosztuje i co należy kupić?

Firma ZibiBike kieruje swoją ofertę do osób, które są zainteresowane samodzielną konwersją roweru na elektryczny. Przeróbkę wykonać możemy w warunkach garażowych, w kilka chwil, wykorzystując do tego proste narzędzia i manual, dołączony do każdego zestawu.

Aby cieszyć się w pełni wspomaganą jazdą rowerem, należy zakupić silnik elektryczny. Dla jazdy po mieście zaleca się silniki o mocy 250W montowane w przedniej piaście koła. Takie rozwiązanie sprawia, że dodatkowy element nie przeszkadza w jeździe, a także jest estetycznie wkomponowany w całą konstrukcję i praktycznie nie rzuca się w oczy. Cena? Silnik elektryczny do roweru wspomaganego (na przednie koło) kosztuje 850 zł. Montaż polega na przerobieniu piasty i wmontowaniu silnika, co jest zdecydowanie najdłuższym i najbardziej skomplikowanym etapem konwersji roweru na elektryczny. W ofercie ZibiBike można również nabyć gotowe, zaplecione koło (cena 180 zł) i wówczas wymienia się cały element, co znacząco skraca czas montażu.

Tutaj znajdziecie gotowe zestawy do przeróbki roweru na elektryczny: https://zibibike.pl/

plakat2_50x70cm 

Komplet do konwersji roweru na elektryczny – co zawiera?

Oczywiście silnik elektryczny do roweru to nie wszystko. Na zestaw do konwersji składa się również bateria litowo-jonowa. Akumulator można nabyć w formie bidonu (bateria przypomina wówczas popularną butelkę rowerową i montowana jest w tym samym miejscu – na ramie), jak również w formie bagażnikowej, wraz z kontrolerem. Obie formy zasilania do rowerów elektrycznych różnią się nie tylko kształtem, ale przede wszystkim wielkością, która przekłada się na dystans, jaki można pokonać z ich wykorzystaniem. Do jazdy wspomaganej rowerem miejskim, baterie zasilające silniki o mocy 250 W, pozwalają na przebycie do 60 km. Jeśli w trakcie jazdy akumulator wyczerpie się, rowerzysta może bez problemu kontynuować jazdę, z tą różnicą, że pedałowanie nie jest już wspomagane.

 zmodelem1

 

Fot. A tak wygląda przerobiony rower górki na elektryczny (www.ZibiBike.pl)

Cena baterii do roweru elektrycznego o powyższych parametrach to 850 – 1 500 zł. Rozwiązanie jest praktyczne, gdyż czas ładowania oscyluje w granicach 3-4 godzin. Zestaw kompletuje przewód, który łączy silnik z baterią. Całkowita cena zestawu do konwersji roweru na elektryczny rozpoczyna się od 2 000 zł. Czy to dużo? Średni koszt fabrycznego roweru elektrycznego ze średniej półki to 5-6 tysięcy złotych. Do niewymagającej jazdy miejskiej na krótkich odcinkach rowery wspomagane, przerabiane z wykorzystaniem zestawu ZibiBike to opcja zdecydowanie bardziej ekonomiczna.

Licencja: Copyright - zastrzeżona