Rowery elektryczne każdego roku zyskują coraz większą popularność wśród miłośników sportów na świeżym powietrzu. Zakup elektryka wiąże się jednak z niemałym kosztem, co jest zwykle dużą przeszkodą w jego zakupie. Przeróbka roweru klasycznego na  elektryczny to znacznie bardziej ekonomiczne rozwiązanie. 

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2020-05-04

Wyświetleń: 155

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena
Jak tanio przerobić rower na elektryczny?

Zalety przerobienia roweru na elektryczny

Przerobienie roweru klasycznego na elektryczny ma wiele zalet. Przede wszystkim jest to tańsze rozwiązanie niż zakup gotowego roweru elektrycznego. Co więcej, jeździsz na rowerze, który dobrze znasz, a żaden podjazd nie jest Ci straszny. Napęd elektryczny w rowerze pomoże odciążyć Ci kolana i stawy podczas stromego podjazdu. Ponadto, jazda na rowerze elektrycznym jest tania. Przejechanie aż 100 km to koszt 1 zł! Rower elektryczny jest cichy, nie emituje spalin, a w przestrzeni miejskiej pozwoli na szybki dojazd do pracy czy na uczelnię.

Od czego zacząć konwersję roweru?



Proces konwersji roweru na elektryczny przeprowadzić można zarówno w sklepie, w którym kupimy niezbędny osprzęt, jak i samodzielnie w domu. Do przeprowadzenia samodzielnej konwersji roweru na elektryczny potrzebować będziemy silnika, baterii oraz kontrolera. Silnik wspomoże ruch obrotowy koła oraz nabieranie prędkości, bateria zasili silnik w niezbędną energię, natomiast kontroler pomoże w sterowaniu całym sprzętem.



Silnik montowany jest zazwyczaj w miejscu piasty koła przedniego lub tylnego. Oba te miejsca są równie wygodne i nie powodują problemów w pedałowaniu. Montaż baterii litowo-jonowej, ze względu na ważną funkcję, jaką odgrywa w działaniu roweru elektrycznego, wymaga większego zastanowienia. Akumulator, który jest wykorzystywany w rowerach elektrycznych, swoją energią musi przez dłuższy czas zasilać silnik. Z tego powodu jest on dosyć duży, zatem miejsce, w którym zostanie on zamontowany nie, pozostaje bez znaczenia. Bateria produkowana jest w zazwyczaj w kształcie bidonu, dlatego z powodzeniem może być zamontowana na ramie roweru. Dobrym miejscem będzie to, przeznaczone na butelkę rowerową. Akumulator tej wielkości pozwoli na przejechanie około 50-80 km na jednym ładowaniu.

W sprzedaży znajdziemy także baterie montowane w bagażniku w nieco większym rozmiarze i z wydłużonym czasem działania. Montaż takiej baterii jest banalnie prosty. W przypadku napędu na przód baterię należy połączyć z kołem, wcześniej zaplecionym z silnikiem. Rower warto wyposażyć w kontroler pracy roweru, a także w wyświetlacz, na którym dostępne będą wszystkie parametry pracy silnika.

Licencja: Creative Commons