Czy doświadczeni handlowcy popełniają błędy? Jak zaradzić popełnianiu błędów? W tym artykule przedstawię kilka błędów, które najczęściej popełniane są nie tylko przez doświadczonych sprzedawców. 

Data dodania: 2011-12-20

Wyświetleń: 1539

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pierwszym z nich jest zbyt wysokasamoocena. Przejawia się ona tym, że handlowiec nie przygotowuje się do spotkania ze swoim handlowcem. Taka postawa czyni ogromne szkody, ponieważ sam handlowiec może nawet nie zauważyć, że starcił klienta przez brak przygotowania.

Każda rozmowa z Klientem jest indywidualna, dlatego też handlowiec powinien być przygotowany na wszystko. Wystarczy moment, w którym handlowiec nie będzie wiedział co odpowiedzieć Klientowi i już zaczyna dominować stres, brak opanowania, itp. Te zjawiska prowadzą do utraty wiarydności, dlatego też "iluzja mistrza świata w sprzedaży"  jest czymś, czego trzeba się pozbyć jak najszybciej - jak tylko się to  w sobie zauważy.

Kolejnym błędem jest również nadmierna poufałość - często bywa tak, że więzi pomiędzy handlowcem a klientem zaczynają co raz to bardziej przypominać więzi znajomych. Zaufanie to podstawa, jednak takie więzi nie są w tym zawodzie potrzebne, ponieważ tutaj chodzi o sprzedaż, a nie o poszukiwanie nowych przyjaciół. Przyjaciele mają czasem specjalne względy, mogą prosić o różne przysługi - a nie chcemy by klient negocjował z nami obniżkę wykorzystując do tego nasze więzi poza-zawodowe. Dla kierowników sprzedaży, najbardziej denerwującym zachowaniem doświadczonych handlowców jest to, że nie dbają o terminowe wpłaty swoich Klientów. Nie są oni asertywni wobec tych, z którymi już się zakumplowali. Jest to istotne, ponieważ przy zbyt długim terminie oczekiwania to firma traci na sprzedaży.

Rozróżniamy sprawy pilne i sprawy ważne. Wbrew pozorom, te dwa słowa mają całkowicie inne znaczenia. Nawet i doświadczeni handlowcy potrafią nie rozróżniać ich, dlatego też brak planowania staje się dla nich problemem.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena